آفتاب

پاکستان مصمم به تقویت همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی با ایران

پاکستان مصمم به تقویت همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی با ایران

تهران - ایرنا - انتشار بخش هایی از محتوای پیام کتبی «محمد نوازشریف» نخست وزیر پاکستان به «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران حاکی از اراده بالا و تصمیم جدی اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش روابط و همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی با تهران است.

«سرتاج عزیز» فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان روز گذشته - دوشنبه - در صدر هیاتی بلندپایه و با هدف تسلیم پیام کتبی «محمد نوازشریف» به رییس جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

به استناد آنچه از بخش هایی از پیام «نواز شریف» به «حسن روحانی» در رسانه های پاکستانی منتشر شده است، نخست وزیر پاکستان در پیام خود بر دوستی، برادری و همکاری میان دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رسانه های پاکستان ضمن انعکاس گسترده سفر دو روزه «سرتاج عزیز» فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان به تهران، یکی از مهمترین اهداف این سفر را مهیا کردن زمینه دیدار آتی «نوازشریف» به تهران با محوریت تقویت روابط در همه زمینه ها به ویژه همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی عنوان کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته - دوشنبه - در دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان، روابط دو کشور را دوستانه، صمیمانه و برادرانه توصیف و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش پاکستان را در راستای امنیت و آرامش خود می داند.

روحانی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و آرامش منطقه و ضرورت مبارزه جدی و مسوولانه با تروریسم گفت: تروریسم خطری بزرگ برای همه دولت ها و ملت های منطقه است مبارزه با این پدیده شوم و دستیابی به ثبات و آرامش، تلاش جدی و مسئولانه همه کشورها را می طلبد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت سطح روابط اقتصادی دو کشور، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و پاکستان از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست. زمینه های فراوانی برای گسترش همکاری ها و روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که باید فعال شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته در دیدار فرستاده ویژه نواز شریف بر ضرورت همکاری تهران و اسلام آباد برای برطرف کردن مشکلات موجود در مسیر توسعه روابط تاکید و آمادگی ایران را برای عملیاتی کردن طرح های اقتصادی با پاکستان اعلام کرد.

وی از پاکستان به عنوان یک کشور همسایه و دوست مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با ابراز امیدواری برای ایجاد زمینه مناسب برای سفر آتی نخست وزیر پاکستان به تهران، روابط دوجانبه فی مابین را حائز اهمیت فراوان دانست و ارتقای مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه همکاری های امنیتی در حوزه مرزی را مورد تأکید قرار داد.

ظریف و سرتاج عزیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت مقابله با افراط گری و فتنه مذهبی به عنوان عوامل تهدیدزا، موضوعات مهم منطقه و همکاری های کشورهای مؤثر جهان اسلام را مورد تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس پیش بینی ها، نواز شریف نخست وزیر پاکستان کمتر از دوهفته دیگر در سفری رسمی به جمهوری اسلامی ایران، ضمن تلاش برای ارتقای سطح روابط کشورش با ایران در زمینه های گوناگون، در مذاکرات خود با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران نگرانی های طرف ایرانی را در خصوص مسایل مرزی و امنیتی بین دوکشور برطرف می کند.

آساق**1723**1545
کد N252573

وبگردی