آفتاب

نگرانی یک مرجع تقلید از اختلافات پیش‌آمده در بین کشورهای اسلامی

نگرانی یک مرجع تقلید از اختلافات پیش‌آمده در بین کشورهای اسلامی

یک مرجع تقلید گفت: بیداری اسلامی باید به معنای واقعی کلمه تحقق یابد نه این که به جنگ و اختلاف داخلی در مصر و دیگر کشورها تبدیل شود.

یک مرجع تقلید گفت: بیداری اسلامی باید به معنای واقعی کلمه تحقق یابد نه این که به جنگ و اختلاف داخلی در مصر و دیگر کشورها تبدیل شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دانش پژوهان مرکز تخصصی مذاهب اسلامی، تصریح کرد: آیات قرآن به گونه‌ای است که هرچه در آن تدبر و تأمّل شود مسائل بیشتری عاید انسان می‌شود.

وی خطاب به مسئولان و دانش پژوهان مرکز تخصصی مذاهب اسلامی گفت: اهداف شما بسیار وسیع، غنی و گسترده و قابل ملاحظه است و اگر اجرایی شود ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که «امروز جهان اسلام از پراکندگی رنج می‌برد» گفت: امروز اگر نگاهی به سوریه، مصر، یمن، بحرین، پاکستان، عراق و افغانستان بیندازیم می‌بینیم مسلمانان با توطئه استکبار به جان هم افتاده‌اند.

وی شیطنت دشمنان و ناآگاهی دوستان را از جمله عوامل وقوع این شرایط در جهان اسلام دانست و افزود: متاسفانه نادانسته حرف‌هایی درباره یکدیگر می‌زنیم و آتش اختلافات را شعله ور می‌کنیم و در یک کتاب علمی متأسفانه مسائلی گنجانده شده که نشانه ناآگاهی است.

مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که «امروز بازار تهمت و دروغ نسبت به مذاهب اسلامی به ویژه شیعه داغ شده است» گفت: امروز کتاب‌هایی منتشر می‌شود که سراسر دروغ و تهمت نسبت به پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی با بیان این‌که «وظیفه ما در برابر این هجمه و نا آگاهی‌هایی که مشاهده می‌شود بسیار سنگین است» بیان کرد: ما باید عقاید خود را به صورت شفاف بیان کنیم، از آنها نیز انتظار داریم که عقاید ما را از خودمان بگیرند نه از دشمنان ما.

وی با ابراز نگرانی از اختلافات پیش آمده در بین کشورهای اسلامی، همه مذاهب را با هر آیین و اعتقادی به وحدت و همدلی توصیه و تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در ساحل امن قرار گرفته و از به جان هم افتادن مسلمانان و جنگ‌های داخلی جهان اسلام نهایت استفاده را می‌برد؛ در چنین شرایطی چرا ما نباید بیدار شویم؟

این مرجع تقلید یادآور شد: بیداری اسلامی باید به معنای واقعی کلمه تحقق یابد نه این که به جنگ و اختلاف داخلی در مصر و دیگر کشورها تبدیل شود.

مکارم شیرازی در پایان توصیه‌های مهمّی به دانش پژوهان مرکز تخصصی مذاهب اسلامی ارائه کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که شما باید به آن توجه کنید این است که عالم به زمان باشید و به شبهات جدید آشنا باشید تا بتوانید پاسخ آن را به خوبی بدهید.

انتهای پیام

کد N252517

وبگردی