آفتاب

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره مشارکت در «وقف جمعی»

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره مشارکت در «وقف جمعی»

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: یکی از اموری که از انسان باقی می‌ماند و بعد از فوت هم پرونده‌اش بسته نمی‌شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می‌رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف و پزشکی استان فارس، با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، اظهار کرد: شیراز در بسیاری از قسمت‌ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می‌زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می‌کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیشتر بود.

وی در ادامه اهمیت وقف در آموزه‌های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود.

این مرجع تقلید افزود: در مورد وقف جمعی سؤال کردند که آیا می‌شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه‌اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

مکارم‌شیرازی تأکید کرد: این که کار بزرگ را به وسیله افراد متعدّد انجام می‌دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجد جامعی در شیراز ویران شده بود مرحوم آیت الله دستغیب می‌خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می‌خریدند و شرکت می‌کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

وی افزود: الان هم برای ساخت بیمارستان‌هایی که شدیداً مورد نیاز است ان شاءالله برادران و خواهران به مقدار توان‌شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی‌ها می‌خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه‌ای که یک زمین و محل را بخرند.

این مرجع تقلید مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانست و تأکید کرد: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه‌ای تهیه کنند.

بر اساس این گزارش آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با خرید 500 میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کرد.

انتهای پیام

کد N252516

وبگردی