آفتاب
رسولی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد تفرقه در میان اصلاح‌طلبان با هدف انسجام بخشی در جریان اصولگرا است

ایجاد تفرقه در میان اصلاح‌طلبان با هدف انسجام بخشی در جریان اصولگرا است

همگرایی و یکپارچگی بینشی و رفتاری در بین اصلاح طلبان در بالا‌ترین حد خود قرار دارد و این درحالی است که متاسفانه در جناح مقابل شاهد تشتت و پراکندگی هستیم.

 عضو هیئت رئیسه بنیاد باران گفت: به عقیده من تلاش برای ایجاد تفرقه میان اصلاح طلبان و دولت، بیش از اینکه متوجه جریان اصلاح طلب باشد بیشتر در جهت انسجام بخشی داخلی بخشهای گوناگون جریان اصولگرا صورت می‌گیرد.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تلاش تندرو‌ها در جهت تفرقه‌افکنی میان دولت و اصلاح‌طلبان گفت: به عقیده من تلاش برای ایجاد تفرقه میان اصلاح طلبان و دولت، بیش از اینکه متوجه جریان اصلاح طلب باشد بیشتر در جهت انسجام بخشی داخلی بخشهای گوناگون جریان اصولگرا صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه بنیاد باران در ادامه این مطلب افزود: واقع مطلب این است که همانطور که محمد نبی حبیبی به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی اذعان داشته است؛ اصولگرایان در انتخابات اخیر علیرغم همه منابع و ظرفیتهایی که در اختیار داشتند قادر به ائتلاف عملی و حضور یکپارچه نشده و در ‌‌نهایت متحمل شکست شده‌اند.

وی همچنین هدف جریان سازی‌های سیاسی و رسانه‌ای جریان اصولگرا علیه اصلاح طلبان را ایجاد انگیزه در جهت ایجاد اتحاد و انسجام بخشی دوباره بین جریان اصولگرایان عنوان کرد.

رسولی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات با استفاده از تجربه تلخ سالهای گذشته و با تبعیت از رهبری اصلاحات یعنی آقای خاتمی و همچنین هماهنگی با شخصیتهایی نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، ‌آقای عارف و سایر شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته اصلاح طلبی و با به کارگیری ظرفیت اجتماعی، ‌سیاسی و تشکیلاتی خویش در سراسر کشور و همچنین با شناخت عالمانه از مقتضیات روز کشور در بخشهای گوناگون داخلی و بین المللی، بدون سهم خواهی‌های متعارف از دولت یازدهم، نقدهای مشفقانه  و دلسوزانه را  به عنوان یک راهبرد کلی در دستور کار دارد و به آن پایبند است.

عضو هیات رئیسه بنیاد باران جریان اصلاحات را تنها جریان شناخته شده‌ای عنوان کرد که همواره از مواضع و اقدامات دولت دفاع کرده و نسبت به برخی از نارسایی‌ها دلسوزانه به نقد و راهنمایی پرداخته است.

رسولی گفت: آقای خاتمی و شورای مشاوران ایشان، آقای عارف و همراهانش و نیز آقای هاشمی رفسنجانی طی این هشت ماه، با یک نگاه حمایتی به جریان اصلاحات به صورت یکپارچه از مواضع و رفتارهای دولت یازدهم دفاع کرده‌اند.

وی یاد آور شد:جریان اصلاحات به درستی، موفقیت دولت یازدهم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی اعم از سیاست داخلی و خارجی و سیاستهای فرهنگی و اجتماعی را لازمه عبور از مدیریت ناکار آمد هشت ساله آقای احمدی‌نژاد می‌دانند.

رسولی با اشاره به دو سفر مهم عارف به شهرهای مشهد و اصفهان در یک ماه اخیر خاطر نشان کرد: آقای عارف نیز در این سفر‌ها به صورت آشکار و صادقانه در مقام حمایت از دولت موضع گیری کرده است.

وی در تحیلیل خود از میزان انسجام جریان‌های سیاسی كشور،  اظهار داشت: همگرایی و یکپارچگی بینشی و رفتاری در بین‌ اصلاح طلبان در بالا‌ترین حد خود قرار دارد و این درحالی است که متاسفانه در جناح مقابل شاهد تشتت و پراکندگی هستیم.

عضو هیات رئیسه بنیاد باران همچنین گفت: اصلاح طلبان امیدوار هستند کوشش‌های ریش سفیدان اصولگرا مانند آیت الله مهدوی کنی و آقایان جنتی و یزدی و سایرین برخلاف سالهای اخیر که موفق به انسجام بخشی به جریان اصولگرا نشده‌اند، به موفقیت بیانجامد و هر چه زود‌تر یکپارچگی لازم به جریان اصولگرا بازگردد.

وی درپایان اظهار داشت: ما به عنوان رقیب اصولگرایان اتحاد و یکپارچگی رقیب را نه تنها تهدید نمی‌دانیم، بلکه تحقق این هدف را لازمه بازگرداندن نشاط سیاسی به جامعه و کمک به برون رفت از شرایط برجای مانده از دولت گذشته می‌دانیم.

کد N252347

وبگردی