آفتاب
بعد از انگلیس و کانادا؛

اتحادیه اروپا هم تحقیقات درباره اخوان المسلمین را آغاز کرد

اتحادیه اروپا هم تحقیقات درباره اخوان المسلمین را آغاز کرد

اتحادیه اروپا نیز همچون انگلیس و کانادا، تحقیقاتی را پیرامون مراکز وابسته به اخوان المسلمین آغاز کرده و از پارلمان اروپا خواست تحقیقاتی را پیرامون این مراکز در کشورهای اروپایی آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، منابع اروپایی در بروکسل عنوان داشتند: این تصمیم برای تحقیقات پیرامون مراکز اخون المسلمین پس از آن اتخاذ شد که اخوان المسلمین در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت و علاوه بر آن پرونده‌هایی پیرامون حمایت‌های مالی و انتقال و یا واریز اموال هنگفتی به حساب اخوان المسلمین در اروپا ارائه شد.

پارلمان اروپا از بانک‌ها خواست آمار حساب‌های بانکی اعضای اخوان المسلمین در اروپا را ارائه کند و در خصوص شرکت‌هایی تحقیقاتی را به عمل آورد که از اخوان المسلمین حمایت مالی می‌کنند.

منابع تأکید کردند: همان‌طور که تحقیقاتی پیرامون شکایت در مورد مسائلی که اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند، صورت می‌گیرد، در خصوص این اطلاعاتی که به دست پارلمان رسیده است، باید تحقیقاتی انجام گیرد.

منابع تصریح کردند: در صورتی که این اتهام‌ها علیه اخوان المسلمین ثابت شود، تصمیم‌ها برای درج نام این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی اتخاذ می‌شود.

در همین راستا، اعضای پارلمان اروپا با ارائه درخواستی از مدیریت کمیساریای اتحادیه‌ی اروپا خواستند جزئیات اموالی را که از سوی اتحادیه اروپا به "شبکه اروپایی ادیان و اعتقادات" فرستاده شده است" فاش کند.

انتهای پیام

کد N252318

وبگردی