آفتاب

واکنش سئول به رزمایش مرزی کره شمالی/ارتش کره جنوبی: کاملا آماده ایم

واکنش سئول به رزمایش مرزی کره شمالی/ارتش کره جنوبی: کاملا آماده ایم

پکن - ایرنا - کره جنوبی روز سه شنبه به رزمایش مرزی کره شمالی واکنش نشان داد و اعلام کرد ارتش این کشور کاملا آماده است.

به گزارش ایرنا، یونهاپ اعلام کرد کره شمالی با ارسال نمابری برگزاری این رزمایش مرزی را که در آن از مهمات واقعی در مرز دو کشور استفاده می شود به اطلاع نیروی دریایی کره جنوبی رسانده است.

این رزمایش با آب های دریای زرد و در منطقه مرزی میان دو کشور انجام می شود.

در نمابر کره شمالی به نیروی دریایی همسایه جنوبی به زمان دقیق رزمایش اشاره نشده است. این دومین بار در یک ماه گذشته است که کره شمالی چنین رزمایشی برگزار می کند.

کره جنوبی تاکید دارد همسایه شمالی خود را برای چهارمین آزمایش اتمی آماده می کند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد این رزمایش در نزدیکی دو جزیره در غرب شبه جزیره کره انجام می شود و ارتش کاملا آماده است.

ناحیه ای که قرار است کره شمالی در آن رزمایش برگزار کند تاکنون در چند دوره محل تنش شدید دو کره بوده است.

مرز غربی این دو کشور را سازمان ملل پس از جنگ کره تعیین کرد و پیونگ یانگ تاکنون این خط مرزی را به رسمیت نشناخته است.

برخی از تحلیلگران پرتاب های موشکی اخیرا از جمله موشک بالستیک از سوی کره شمالی و رزمایش های مذکور را بخشی از آمادگی برای مقابله با عواقب آزمایش اتمی این کشور می دانند که اخیرا گلوبال تایمز نشریه چینی نوشت این آزمایش ماه می و یا ژوئن انجام خواهد شد.

ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه خود آورده است که این کشور برای حراست از جان و مال مردم در نقاط مختلف بخصوص در نزدیکی محل های برگزاری رزمایش از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

ارتش این کشور به کره شمالی هشدار داد در صورتی که گلوله های توپخانه دریایی کره شمالی وارد آب های کره جنوبی شود به این اقدام قاطعانه پاسخ داده خواهد شد.

وزارت دفاع کره جنوبی این رزمایش را تحریک آمیز توصیف و نسبت به نیات کره شمالی در این باره ابراز تردید و نگرانی کرد.

ارتش کره شمالی ماه گذشته میلادی در حالی که آمریکا و کره جنوبی در حال برگزاری رزمایش بزرگی بودند در همین منطقه رزمایش جنگی برگزار کرد.

کره شمالی روز گذشته نیز پارک گیه هیون رییس جمهور کره جنوبی را با القابی بسیار تند خطاب قرار داد و او را فردی خواند که از آمریکایی ها محبت گدایی می کند.

پیونگ یانگ از سفر باراک اوباما به کره جنوبی در هفته گذشته و گفت وگوهای وی با پارک که عمدتا بر محور کره شمالی استوار بود بشدت انتقاد کرده است.

اوباما گفت که آمریکا و کره دوش به دوش یکدیگر با کره شمالی مقابله خواهند کرد.

آساق ** 2100 ** 1611
کد N252244

وبگردی