آفتاب
بادامچیان در گفتگو با مهر:

اصلاح طلبان به دنبال کار صنفی در خانه احزاب نیستند/اصولگرایان ابزار مقاصد سیاسی اصلاح طلبان نمی شوند

اصلاح طلبان به دنبال کار صنفی در خانه احزاب نیستند/اصولگرایان ابزار مقاصد سیاسی اصلاح طلبان نمی شوند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال کار صنفی در خانه احزاب نیستند، گفت: به احزاب اصلاحات هم گفته ام به دنبال احیای خانه احزاب نباشند و بدانند که به مقاصد سیاسی خود از طریق خانه احزاب نمی رسند.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مسکوت ماندن احیای خانه احزاب، گفت: احزاب اصولگرا مخالف تجمع صنفی احزاب نیستند؛ اما باتوجه به سوابق غیر مطلوب خانه احزاب این احساس نمی شود که اصلاح طلبان قصد کار صنفی برای احزاب داشته باشند.

وی افزود: بدلیل عملکرد منفی اصلاح طلبان در خانه احزاب ، اصولگرایان از این تشکل صنفی کناره گیری کردند و تنها اصلاح طلبان دور هم جمع می شدند اما نتوانستند به نتیجه ای برسند  و ناتوانی آنها مشخص شد. نتیجه این شد که خانه احزاب راکد شد و نتوانست به تعهداتش در قبال کمیسیون احزاب و خانه احزاب عمل کند و کمسیون احزاب بدلیل تخلفات قانونی فعالیت خانه احزاب را پایان یافته اعلام کرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: بدلیل آنکه  خانه احزاب دیگر خانه احزاب نبود و خانه چند حزب بود وزارت کشور هم مکانی که در اختیار خانه احزاب گذاشته بود را پس گرفت و بطور کامل فعالیت های این تشکل تعطیل شد.

بادامچیان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای احیای خانه احزاب، تصریح کرد: من طرفدار همه احزاب و تعامل با احزاب هستم اما به دوستان اصلاح طلب گفتم نباید به دنبال خانه احزاب باشید و باید کانون یا باشگاه احزاب را با تفاهم همه احزاب راه اندازی کنید. اگر دنبال خانه احزاب باشید معلوم است اهداف و مقاصد صنفی ندارید بلکه به دنبال کار سیاسی هستید و می خواهید تریبونی پیدا کنیدتا حرف های خودتان را بزنید.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی، افزود: با توجه به اصرار اصلاح طلبان برای احیای خانه احزاب اصولگرایان متوجه شدند که آنان مقاصد سیاسی برای احیای این تشکل دارند و لذا جبهه پیروان خط امام و رهبری با 18 تشکل عضوش مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند ؛ بنابراین به همین علت موضوع احیای خانه احزاب راکد ماند.

وی در ادامه با اشاره به هجمه روزنامه های اصلاح طلب به احزاب اصولگرا و حزب موتلفه اسلامی، گفت: ما مخالف تجمع صنفی احزاب نسیتم اما اصلاح طلبان از همان آغاز رفتارشان مشخص کرد که دنبال وحدت و تفاهم نیستند و به دنبال مقاصد سیاسی خاص هستند و قطعا اصولگرایان ایزار دست سیاسی اصلاح طلبان نمی شوند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: اصلاح طلبان کارشان را با  اختلاف و درگیری شروع کردند و در ابتدا سعی کردند پای آقای غفوریان را به وسط بکشند و به همراه سید حسین تبریزیان از احزاب امضاء جمع کنند اما غفوریان متوجه شد و پایش را از این قضیه کنار کشید. 

بادامچیان در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان تنها به دنبال  مقاصد سیاسی خود هستند و باید بدانند که نتجه مطلوبی هم از خانه احزاب بدست نمی آورند.

به گزارش مهر، در اولین نشست وزیر کشور دولت یازدهم با احزاب و تشکل های سیاسی که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، برخی از این تشکل ها مهمترین دغدغه خود را احیای خانه احزاب عنوان کردند که رحمانی فضلی قول مساعد داد برای احیان خانه احزاب همکاری کند و یک نشست دیگر با برخی از چهره های سیاسی که سابقه حضور در خانه احزاب اسبق را داشتند به منظور بررسی موانع و راههای احیای این تشکل صنفی برگزار کرد.

 

 

کد N252207

وبگردی