آفتاب

گزارش سوریه ابراهیمی ماه مه روی میز شورای امنیت

گزارش سوریه ابراهیمی ماه مه روی میز شورای امنیت

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اخضر ابراهیمی نیمه اول ماه مه گزارش خود را در خصوص تحولات سوریه به اعضای شورای امنیت تقدیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که قرار است اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در نیمه اول ماه مه آتی شورای امنیت را در جریان اخرین تحولات بحران سوریه قرار دهد.

وی افزود: ابراهیمی همچنین روز جمعه آتی با بان کی مون در نیویورک دیدار کرده و وی را در جریان آخرین تحولات بحران سوریه قرار خواهد داد.

دوجاریک در خصوص موضع بان کی مون نسبت به نامزدی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز گفت: بان کی مون و اخضر ابراهیمی بارها موضع خود را نسبت به برگزاری این انتخابات اعلام کرده‌اند و این موضع تغییری نکرده است.

بان کی مون پیشتر گفته بود که برگزاری انتخابات در سوریه نقص بیانیه ژنو است.

از سوی دیگر احمد بن حلی، معاون نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که ابراهیمی همچنان در منصب خود باقی می‌ماند و العربی اخیرا تماسی را با وی در خصوص آخرین تحولات سوریه داشته است.

این اظهارات بن حلی در پی آن ایراد شد که پیشتر اخباری مبنی بر استعفای اخضر الابراهیمی منتشر شده بود.

انتهای پیام

کد N252138

وبگردی