آفتاب

رییس بازرسان سازمان ملل در تهران

رییس بازرسان سازمان ملل در تهران

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی، از سفر رییس بازرسان این آژانس به تهران و گفت و گوهای ˈغیررسمیˈ او با مقامات ایرانی خبر داد.

به گزارش رویترز، ˈسرژ گاسˈ سخنگوی دیده بان اتمی سازمان ملل روز دوشنبه (دیروز) با ارسال یک ایمیل و اعلام این خبر، بدون ذکر جزییات بیشتر درباره سفر از پیش اعلام نشده ˈترو وارجورانتاˈ معاون دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، گفت که این سفر در اوایل هفته جاری برای انجام مذاکرات غیررسمی و در راستای تماس های منظم میان آژانس و ایران صورت گرفت.

گاس در اشاره به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران که ماه مه ارائه می شود، گفت که ˈیوکیا آمانوˈ مدیر کل این آژانس در چند هفته آینده گزارش به روز شده ای را درباره تحولات برنامه اتمی ایران به شورای 35 نفره حکام ارائه خواهد کرد.

رویترز با اشاره به این که ایران قرار است تا 15 ماه مه (25 اردیبهشت) اطلاعاتی را در باره برنامه هسته ای خود به آژانس ارائه دهد، افزود: گرچه گفت وگوهای آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران روندی جدا از مذاکرات هسته ای گروه 1+5 است، اما به واسطه برخی ابعاد مشترک، ارتباط تنگاتنگی دارند.

مترجمام**2017**1479
کد N252121

وبگردی