آفتاب

انتقاد تند روسیه از تحریمهای آمریکا/پاسخی دردناک در انتظار واشنگتن

انتقاد تند روسیه از تحریمهای آمریکا/پاسخی دردناک در انتظار واشنگتن

معاون وزیر امور خارجه روسیه با غیر قانونی و غیر متمدنانه خواندن تحریمهای جدید آمریکا علیه مسکو اعلام کرد که این اقدام واشنگتن بازگشت به جنگ سرد محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "سرگئی ریابکف" در ادامه انتقاد از تصمیم آمریکا برای تحریم صادرات فناوری های برتر به روسیه و همچنین تحریم شرکتها و افراد نزدیک به "ولادیمیر پوتین"، گفت : ما قویا این اقدامات را محکوم می کنیم. تحریمهای یک جانبه غیر معمول از پایه غیر قانونی بوده و بر اساس استانداردهای یک جامعه متمدن نیستند.  این تحریمها بر خلاف قوانین حقوق بین الملل هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود : تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه بر پایه اطلاعات تحریف شده درباره رویدادهای اوکراین اعمال شده اند.

در همین رابطه یک مقام دیگر روسی که رسانه ها اشاره ای به نام وی نکرده اند اعلام کرد روسیه پاسخی دردناک در واکنش به این اقدام آمریکا خواهد داد.

آمریکا و اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه به دلیل ادامه مداخله مسکو در بحران اوکراین تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کردند که افراد و شرکتهای نزدیک به حلقه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، را در بر می گیرد.

بر اساس این گزارش تحریمهای آمریکا علیه هفت مقام و ۱۷ شرکت روسی که نزدیک به افراد حلقه پوتین هستند وضع شده است تا برای کاهش تنشها در اوکراین فشار بیشتری بر روسیه وارد شود. علاوه بر آن صادارت فناوری های برتر در بخش نظامی نیز به روسیه ممنوع شده است.

همزمان اتحادیه اروپا محدودیتهایی برای صدور ویزا و ضبط دارایی های ۱۵ نفر دیگر که گفته می شود در ایجاد نا‌آرامی ها در اوکراین دست دارند اعمال کرده است.

اعمال مجازاتهای جدید علیه روسیه در واکنش به آنچه غرب عدم رعایت مفاد توافقنامه ژنو برای پایان دادن به بحران اوکراین خوانده است صورت می گیرد. کاخ سفید گفته است که دخالت روسیه در خشونتهای اخیر در شرق اوکراین غیرقابل انکار است و هشدار داده که آمریکا و شرکای آن آماده‌ هستند تا اگر روسیه تحریک آفرینی های خود را ادامه دهد، مجازاتهای بیشتری را علیه این کشور تصویب کنند.

 

کد N252083

وبگردی