آفتاب

کی‌روش در گفت‌وگو با رویترز: در جام جهانی فقط به یک چیز فکر می‌کنیم؛ "صعود"

کی‌روش در گفت‌وگو با رویترز: در جام جهانی فقط به یک چیز فکر می‌کنیم؛ "صعود"

کارلوس کی‌روش در گفت و گو با خبرگزاری رویترز ابراز امیدواری کرد ایران به دور دوم جام جهانی راه یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران تابستان سال جاری چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در گروه F این رقابت‌ها با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه هستند و در اولین دیدار خود شانزدهم ژوئن(26 خرداد) با نیجریه پیکار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته که در زیر می‌خوانید:

سه سال حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران به احتمال زیاد در پایان جام جهانی 2014 برزیل به اتمام می رسد و این مربی نیمکت سرمربیگری ایران را ترک خواهد کرد. بعید به نظر می‌رسد ایران بتواند در جام جهانی نتایج خوبی کسب کند. در شرایطی که ایران خودش را برای جام جهانی آماده کرده به نظر می‌رسد کار کارلوس کی‌روش خیلی زود پس از جام جهانی با ایران به پایان می‌رسد.

کی‌روش با وجود صعود ایران به جام جهانی 2014 با انتقادهای زیادی در داخل کشور مواجه شده است. سرمربی 61 ساله که سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی همچون رئال مادرید و منچستریونایتد را در کارنامه خود دارد با شرایط سختی پیش از جام جهانی 2014 مواجه بوده است.

کی‌روش پیش از حضور در تیم ملی ایران سال‌ها دستیار سرآلکس فرگوسن در باشگاه منچستریونایتد بود. او آنقدر در منچستریونایتد عملکرد خوبی داشت که سرآلکس فرگوسن در کتاب زندگینامه خود درباره این مربی موزامبیکی الاصل نوشت: کی‌روش برای من مربی بسیار ویژه‌ای بود. تنها می‌توانم بگویم که او یک مربی بسیار ویژه برای من محسوب می‌شود. او خیلی به من نزدیک بود و خیلی از مواقع در تمرینات بازیکنان را هدایت می‌کرد.

به هیچ وجه جای شگفتی نیست که کی‌روش مورد تمجید فرگوسن قرار گرفته باشد. او اکنون در مقابل منتقدانش در ایران ایستاده است. در روزهای اخیر کی‌روش با مدیران و مربیان چند تیم ایرانی دچار اختلاف نظر شده است؛ اختلاف نظری که می‌تواند به ضرر ایران تمام شود.

کی‌روش آخرین بار توانست در دیداری بسیار حساس کره جنوبی را شکست دهد. آن هم در حالی که جنگ لفظی شدیدی با سرمربی این تیم داشت.

ایران در آن دیدار قدرت دفاعی تیمش را به خوبی نشان داد و توانست در نهایت با گل رضا قوچان نژاد به پیروزی ارزشمندی دست یابد و بالاتر از کره جنوبی حضورش را در جام جهانی 2014 برزیل قطعی کند.

کی‌روش در پایان بازی به سمت نیمکت کره جنوبی رفت و با حرکت دست برابر سرمربی کره به خوشحالی پرداخت. او مرد بسیار احساساتی است. خیلی‌ها معتقدند کی‌روش تنها مربی با تجربه‌ای است که از تجربه خود استفاده می‌کند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرگزاری رویترز می‌گوید: "طی سه سال گذشته با مشکلات زیادی در فوتبال ایران مواجه بودم. اما ایران مهم‌ترین موضوع را در فوتبال جهان نشان داده و آن هم شور و اشتیاق زیاد مردم این کشور است. اگر در کشورتان شور و شوق فوتبال داشته باشد، همیشه به سود شما خواهد بود. ما با کمک همین شور و شوق بودیم که توانستیم به جام جهانی 2014 برزیل راه یابیم. کشورهای کمی را در دنیا داریم که برای بازی‌های تیم‌های ملی‌شان 80 – 90 و 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه برود. ایران این ویژگی را دارد. حتی دو تیم باشگاهی ایران نیز برای بازی‌های خانگی‌شان 50 تا 100 هزار هوادار را به ورزشگاه‌ می کشانند. این فوق‌العاده‌ است. ما برای مردم کار می‌کنیم. این به همین خاطر است که شغل مربیگری از نظر من به عنوان بهترین شغل دنیا است. "

کی‌روش در تیم ملی ایران رضا قوچان نژاد را به ترکیب خود اضافه کرد؛ کسی که در کودکی به هلند مهاجرت کرد و حتی سابقه بازی در تیم جوانان هلند را نیز در کارنامه خود دارد.

این مهاجم در دیدارهای انتخابی جام جهانی 2014 برزیل عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و گل‌های مهمی را به ثمر رساند تا ایران صعودش به جام جهانی را تجربه کند. علاوه بر قوچان نژاد ، اشکان دژاگه، مهرداد بیت آشور و دانیل داوری دیگر بازیکنانی هستند که کارلوس کی‌روش آنها را به تیم ملی ایران دعوت کرده است.

کی‌روش از ایران تیمی منسجم و دفاعی ساخته که سخت گل می‌خورد.

ایران در جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است و در اولین دیدار خود با نیجریه پیکار خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش درباره حضور در جام جهانی 2014 برزیل می‌گوید : " به آنجا می رویم و تنها به یک چیز فکر خواهیم کرد و آن هم صعود به دور دوم خواهد بود. می‌دانم که این هدف واقع بینانه‌ای نیست و برای فوتبال ایران به یک رویا شبیه است. اما من دوست دارم به این مهم دست پیدا کنم. نمی‌توانم راه دیگری برای افزایش اعتماد به نفس بازیکنان ایرانی داشته باشم. تنها امیدوارم که بتوانم بازیکنان ایرانی را آماده کنم تا در جام جهانی 2014 برزیل به دور دوم راه یابیم".

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N252071

وبگردی