آفتاب

سفیر جدید ایران با رئیس پارلمان اسلوونی دیدار کرد

سفیر جدید ایران با رئیس پارلمان اسلوونی دیدار کرد

سفیر کشورمان آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران را برای تلاش در جهت گسترش همکاریها با اسلوونی در کلیه حوزه ها، بویژه همکاری پارلمانی اعلام داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در لوبلیانا روز دوشنبه با یانکو وبر رئیس پارلمان اسلوونی در محل پارلمان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس پارلمان اسلوونی در این دیدار ضمن خوشامد گویی به سفیر کشورمان، بر اهمیت همکاریها، دیدارها و تبادلات پارلمانی در راستای تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

 یانکو وبر اظهار داشت: جایگاه، موقعیت، ظرفیتها و توانمندیهای موجود در مورد ایران ، این احساس را به دست می دهد که ایران کشوری خاص است و علاقمندی شرکتهای اسلوونی نیز برای گسترش همکاریهای تجاری با ایران درحال افزایش است.

 وی با اشاره به آمادگی پارلمان اسلوونی برای حمایت و همکاری در جهت ایجاد زمینه و بستر لازم برای توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور، تصریح کرد:  با همکاری متقابل می توانیم روابط دو کشور را در جهت اهدافی که تعیین کرده ایم به پیش ببریم.

رامندی نیز در این ملاقات با اشاره به روند مثبت مناسبات تهران – اسلوونی در کلیه زمینه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی، رفت و آمدهای پارلمانی دو کشور در دو سال گذشته را نشانگر اراده طرفین برای افزایش همکاریهای پارلمانی و شناخت و تفاهم هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر توصیف کرد .

وی همچنین استمرار و افزایش رایزنی ها و این گونه دیدارها را پشتوانه ای در جهت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فیمابین دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه در مدت کوتاه اقامت در اسلوونی شاهد ابراز علاقه فراوان مسئولین دولتی، پارلمان و شرکتها و صاحبان صنایع بخشهای خصوصی و دولتی اسلوونی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران بوده است ، حمایت پارلمان اسلوونی را برای ایجاد بسترهای حقوقی و قانونی لازم جهت تسهیل این امر مهم توصیف کرد.

 وی آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران را برای تلاش در جهت گسترش همکاریها با اسلوونی در کلیه حوزه ها، بویژه همکاری پارلمانی اعلام داشت.

تبادل نظر و رایزنی پیرامون رفت و آمدهای پارلمانی در سطوح بالا در آینده، از دیگر محورهای مذاکرات در این دیدار بود.

کد N252022

وبگردی