آفتاب

روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ مناسب می دهیم

روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ مناسب می دهیم

مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از تحریم جدید روسیه از طرف آمریکا اعلام کرد: به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه پاسخ مناسب می دهیم.

به گزارش ایرنا، ریابکوف امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری روسی ˈاینترفاکسˈ خاطرنشان کرد: اظهارات سخنگوی کاخ سفید در مورد وضع تحریم های جدید علیه روسیه ناخوشایند و غیرقابل قبول است.

وی افزود: اظهارات سخنگوی کاخ سفید نشانگر عدم درک اوضاع اوکراین از طرف مقامهای آمریکایی است و در واقع واشنگتن به واقعیت ها توجه نمی کند و رفتار مسئولانه ای در این وضعیت ندارد.

ریابکوف اضافه کرد: این سخنان حکایت از آن دارد که آمریکا بطور عمدی به تشدید بحران اوکراین می پردازد.

وی ادامه داد: آمریکا از آن دسته نیروهای سیاسی در اوکراین پشتیبانی می کند که نه فقط برای برداشتن گام های لازم به سوی فدرالی شدن کشور و گامهای لازم دیگر برای تامین روند تکاملی اوکراین آمادگی ندارند بلکه به رویارویی های جدیدتر دامن می زنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد تحریم های آمریکا علیه کشورش گفت: البته به این تحریم ها پاسخ می دهیم. هیچگاه این واقعیت را که امکان برای پاسخ دادن به چنین گامهایی را داریم پنهان نکرده ایم.

ریابکوف اضافه کرد: مجموعه تدابیری که برای پاسخ به تحریم های آمریکا اتخاذ می کنیم بسیار گسترده است.

وی افزود: اطمینان دارم که پاسخ روسیه ، ناراحتی آمریکا را برمی انگیزد. هیچ کس حق ندارد با روسیه با زبان زور سخن بگوید. هر گونه تلاش برای صحبت با زبان زور و اولتیماتوم علیه خود آنها برمی گردد.

آمریکا امروز (دوشنبه) در جدیدترین اقدام علیه روسیه، تحریم های جدیدی را علیه هفت مقام دولتی نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و 17 شرکت دیگر روسی اعمال کرد.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1552
کد N251730

وبگردی