آفتاب

توافق اولیه دولت های اروپایی درمورد افزایش تحریم ها علیه روسیه

توافق اولیه دولت های اروپایی درمورد افزایش تحریم ها علیه روسیه

واحد مرکزی خبر نوشت:

دیپلمات ها گفتند دولت های اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مورد ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی های 15 فرد دیگر به عنوان بخشی از تحریم های گسترده علیه روسیه برسر اقدامات مسکو در اوکراین به توافق اولیه دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل ، دیپلمات های اتحادیه اروپا اعلام کردند روند تصویب این تحریم ها در اتحادیه اروپا تا ساعت 17 به وقت نهایی نشده است اما به نظر می رسد آنها به یک چارچوب دست یافته اند.
این دیپلمات ها تصریح کردند اسامی افرادی که قرار است به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه افزوده شود تا زمان انتشار علنی آن در نشریه رسمی این اتحادیه در روز سه شنبه ، اعلام نخواهد شد.
این تصمیم اتحادیه اروپا با اقدام آمریکا در زمینه تحریم 17 شرکت و هفت مقام روسی ازجمله ایگور سچین رئیس شرکت روسنفت همزمان شد.
اتحادیه اروپا پیشتر تحریم هایی را در زمینه ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی علیه 33 شهروند روس و شبه جریره کریمه اعمال کرده بود.
کمیسیون اروپا در حال تهیه فهرستی از تحریم های اقتصادی شدیدتر علیه روسیه است اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا برسر اعمال چنین تحریم هایی علیه روسیه دچار تفرقه هستند به طوری که برخی کشورها ازجمله انگلیس ، فرانسه ، لهستان ، سوئد ، دانمارک ، جمهوری چک و کشورهای بالتیک از تحریم های شدیدتر علیه روسیه حمایت می کنند و برخی دیگر از جمله ایتالیا ، یونان ، قبرس ، بلغارستان ، مجارستان ، لوکزامبورگ ، اتریش ، اسپانیا ، پرتغال و مالت تمایلی به این کار ندارند.

4949

کد N251634

وبگردی