آفتاب

امضای قرارداد گازی میان اوکراین و اسلواکی

امضای قرارداد گازی میان اوکراین و اسلواکی

تهران - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز دوشنبه در گزارشی از براتیسلاوا پایتخت اسلواکی از امضای یک قرارداد 2/3 میلیارد مترمکعبی تامین گاز اوکراین میان مقامات براتیسلاوا و کی یف خبر داد.

این گزارش از محل امضای این قرارداد حاکی است که مقامات وزارت انرژی اوکراین و اسلواکی امروز/دوشنبه با امضای قراردادی توافق کردند از ماه اکتبر (مهرماه) امسال سالانه 2/3 میلیارد مترمکعب منابع گازی آن کشور را به اوکراین منتقل کنند.

یک مقام شرکت گاز اسلواکی در گفت وگو مستقیم با ایتارتاس ضمن اعلام اینکه این حکم گازی ممکن است در سال 2015 به 10 میلیارد مترمکعب نیز برسد افزود: او کشور همچنین موافقت کردند این حجم گاز را از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا نیز تامین کنند.

به گفته این مقام اسلواکی که خواست نامش فاش نشود، البته استفاده از گاز لوله شرکت گازپروه روسیه به اروپا بدون موافقت دولت مسکو امکان پذیر نیست چرا که این اقدام مغایر موافقتنامه مسکو با شرکت گازی اروپا (ایرواستریم) است.

براساس این گزارش، ˈگونتر اوتینگرˈ کمیساریای انرژی اروپا نیز پیشتر اعلام کرده بود که مصرف گاز اوکراین بیش از 50 میلیارد متر مکعب است.

مترجمام**1378**1547
کد N251501

وبگردی