آفتاب
چند خبر از بهارستان؛

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از عسلویه بازدید می کنند

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از عسلویه بازدید می کنند

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای این کمیسیون به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، محمدعلی پورمختار افزود: این سفر 13اردیبهشت ماه به منظور بازدید و رسیدگی به وضعیت پروژه های این منطقه انجام می شود.

به گفته وی در این سفر قرار است که وضعیت پروژه های گازی منطقه عسلویه بررسی و نشست هایی با حضور مسئولان مربوطه برگزار شود.



** تهیه طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از تهیه طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شرکت مرکزی دفاتر خدماتی زیارتی (شمسا) و ارایه آن به هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: شفاف سازی هزینه های دریافتی از زایران مهمترین دلیل تهیه این طرح است.

به گفته این نماینده مجلس، چگونگی وضعیت رسیدگی به زوار در عراق و علت اجاره هتل های با کیفیت پایین با وجود دریافت پول های کلان از زائران از محورهای این تحقیق و تفحص است تا چرایی برخوردهای نامناسب در مسیرهای زیارت به ویژه در ورودی به عراق، کیفیت پایین خدمات و خوراک زایران مشخص شود.

آصفری اضافه کرد: طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شمسا در حال حاضر با 40 محور تقدیم هیات رییسه شده تا در اسرع وقت اعلام وصول شود.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حج و زیارت و شمسا در دوره نخست مجلس نهم کلید خورد و این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.



** نمایندگان ادوار با رییس مجلس دیدار می کنند

حسین سبحانی نیا دبیر کل کانون نمایندگان ادوار مجلس اعلام کرد که اعضای این تشکل 14 اردیبهشت ماه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار می کنند تا گزارشی از اقدامات این کانون در سال گذشته ارایه شود.

کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از سال 1375 در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و با رویکرد مشورتی با بیش از 1500 نماینده از دوره های مختلف مجلس تا امروز فعالیت داشته است.



** کارگروه ویژه بررسی پرونده بابک زنجانی تشکیل جلسه می دهد

داود محمدی رییس کارگروه ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس از تشکیل نخستین جلسه این کارگروه برای بررسی ابعاد مختلف پرونده بابک زنجانی و بروز این نوع پرونده ها در جامعه خبر داد.

وی درباره وصول نشدن چک بابک زنجانی در موعد مقرر نیز گفت: با توجه به اینکه پرونده بابک زنجانی در اختیار قوه قضاییه است ما در کارگروه ویژه این پرونده را پیگیری نمی کنیم بلکه در این کارگروه اصلاح ساختارها، سیستم ها و مشکلاتی که منجر به بروز اینگونه پرونده ها می شود، را مورد بررسی قرار می دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته در صورت لزوم این کارگروه ویژه در خصوص نحوه کار تشکیلات قضایی ورود می کند اما قوه قضاییه مسئول پیگیری و تصمیم گیری درباره پرونده بابک زنجانی است.

به گفته وی، رییس کمیسیون اصل نودم مجلس، رییس کمیسیون انرژی مجلس و دهدشتی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این کارگروه عضویت دارند و ممکن است بر حسب نیاز از مسوولان دستگاه های مرتبط برای بررسی ابعاد مختلف اینگونه پرونده ها دعوت شود.

سیام**2025 **1449
کد N251492

وبگردی