آفتاب
در همایش بازرسان مالیاتی کشورهای اسلامی در پاکستان /

ایران بر ضرورت تدوین راهبرد یک شبکه مالیاتی مشترک میان کشورهای اسلامی تاکید کرد

ایران بر ضرورت تدوین راهبرد یک شبکه مالیاتی مشترک میان کشورهای اسلامی تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - در اولین روز از همایش بین المللی بازرسان مالیاتی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی , هیات جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تدوین راهبرد موثر و تبادل اطلاعات جهت اصلاح ساختار شبکه مالیاتی مشترک میان اعضای این سازمان تاکید کرد.

به گزارش امروز دوشنبه خبرنگار ایرنا از هتل بین المللی سرینا , این همایش دو روزه با شرکت هیات هایی از 27 کشور عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی (او آی سی) در ˈاسلام آبادˈ پایتخت پاکستان آغاز شد.

ˈولی الله خبرهˈ قائم مقام سازمان بازرسی کل ایران و ˈآقا محمدیˈ کارشناس مسوول و رییس اداره بین الملل سازمان بازرسی به نمایندگی از کشورمان در این همایش حضور یافته و ایده هایی را بمنظور اصلاح و فعال سازی شبکه مالیاتی سازمان همکاری کشورهای اسلامی ارائه کردند.

نشست امروز بصورت دو وقت برگزار شد که در وقت اول مباحث عمومی مطرح و در جلسه دوم که به ریاست قائم مقام سازمان بازرسی کل کشورمان برگزار شد و نمایندگان سایر کشورهای شرکت کننده نیز طرح های خود را مطرح کردند.

خبره قائم مقام سازمان بازرسی کل کشورمان در این همایش گفت: اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی باید برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده خود ساختار و راهبرد موثری داشته و لازمه این اقدام تبادل نظر و همبستگی در ایجاد یک شبکه مالیاتی می باشد.

ولی الله خبره تاکید کرد: در واقع تبادل اطلاعات، دانش و مطالبه هایی که نمایندگان حاضر در این همایش مطرح کردند نیاز به ارائه یک راهکار و مکانیزم مشخص دارد.

وی خاطر نشان کرد: اعضا و مسوولان همایش بازرسان مالیاتی کشورهای اسلامی به طور قطع طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان کشورها را بررسی و بمنظور اجرای راهکارها و رسیدن به چشم انداز آتی این سازمان مورد استفاده قرار می دهد.

خبره در پایان این همایش از حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ویژه میزبانی دولت پاکستان در برگزاری این همایش و تدارک برنامه های منظم ؛ قدردانی کرد.

در نشست فردا قرار است کار گروههایی شامل کار گروه تدوین بیانیه پایانی اجلاس، قطعنامه و همچنین تاسیس موسسه سازمان همکاری کشورهای اسلامی در زمینه شبکه مالیاتی تشکیل شود.

آساق**ا.ر**1095/1547
کد N251471

وبگردی