آفتاب
درپی ربوده شدن 2 نظامی ترکیه توسط ˈپ.ک.کˈ /

یک مقام حزبی:ترکیه به احداث پایگاههای نظامی خاتمه دهد

یک مقام حزبی:ترکیه به احداث پایگاههای نظامی خاتمه دهد

آنکارا - ایرنا - ˈصلاح الدین دمیر تاش ˈ رهبر حزب هوادار کردهای ترکیه موسوم به ˈصلح و دمکراسی ˈ از دولت آنکارا خواست،به احداث پاسگاه ها و پایگاه های نظامی در مناطق کردنشین این کشور پایان دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری وطن، دمیرتاش این مطلب را درپی حادثه دیروز ربوده شدن دو نظامی ترکیه در مناطق کردنشین جنوبشرق ترکیه از سوی عناصر ˈپ.ک.کˈ عنوان کرد.

رهبر حزب صلح و دموکراسی باتاکید براینکه مسوولان این حزب برای آزادی دو درجه دار اسیر شده ترکیه تلاش می کند در عین حال در پیامی به دولت آنکارا گفت:درشرایطی که روند مذاکرات صلح میان ˈپ.ک.ک ˈ و دولت آنکارا ادامه دارد چرا شما هر روز پاسگاه و پایگاه نظامی جدیدی در مناطق کردنشین احداث می کنید و موجب نگرانی بیشتر کردهای ترکیه می شوید.

دمیرتاش اضافه کرد:از ما می خواهند برای آزادی دو نظامی ربوده شده تلاش کنیم و ما نیز با نظر مثبت همه امکانات خود را برای آزادی آنان بکار خواهیم گرفت و امیدواریم اقدامات ما هر چه زودتر نتیجه بدهد و این دو نظامی ترکیه به خانه خود باز گردند.

رهبر حزب صلح و دمکراسی که به داشتن ارتباط با ˈپ.ک.کˈ و حمایت از عبدالله اوج آلان رهبر ˈپ.ک.کˈ متهم می شود ، افزود: اینگونه اقدامات دولت ترکیه موجب می شود که اعتماد کردها به تلاش برای پایان دادن به خشونت ها و درگیریها کاهش پیدا کند و روند مذاکرات صلح خدشه دار شود.

مذاکرات صلح میان دولت اردوغان و رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ از عید نوروز سال گذسته آغاز شده است.

در این روند درگیریهای مسلحانه میان نظامیان و عناصر ˈپ.ک.کˈ که در سه دهه اخیر موجب مرگ حدود چهل هزار تن شده است کاهش پیدا کرده است.

خاورم ** 2010** 230/1547
کد N251447

وبگردی