آفتاب

یک دانش آموز مسلمان در ایتالیا بخاطر حجاب از کارآموزی محروم شد

یک دانش آموز مسلمان در ایتالیا بخاطر حجاب از کارآموزی محروم شد

رم - ایرنا - یک دانش آموز 17 ساله مغربی که در هنرستان عالی گردشگری در شهر ˈکاتولیکاˈ در شمال شرق ایتالیا تحصیل می کند بخاطر داشتن حجاب اسلامی از کارآموزی محروم شد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، این دانش آموز مسلمان که بر اساس برنامه مدرسه می بایست به مدت سه هفته در بخش پذیرش هتل کاتولیکا کارآموزی می کرد تنها بخاطر داشتن حجاب اسلامی از سوی مدیریت هتل محروم شد.

دانش آموز مذکور اظهار داشت: اگر من تنها حجابم را بر می داشتم، مدیریت هتل مرا می پذیرفت اما من قبول نکردم که حجاب را از سرم بردارم و انها نیز قبل از اینکه توان کاری ام را ببینند و فقط بخاطر یک روسری که نشانه دین و هویت من است، مرا مورد تبعیض قرار دادند و از کارآموزی محروم کردند.

مدیر این هتل در توجیه اقدام خود به رسانه های محلی گفت: وقتی از مدرسه در این خصوص با ما تماس گرفته شد، به انها گفتیم که یک دانش اموز محجبه نمی تواند در بخش پذیرش هتل که با مشتریان سر و کار دارد کارآموزی کند و مقررات ما در این زمینه روشن است و ربطی به دین و یا مذهب ندارد، وظیفه ما استقبال از مشتریان هتل است.

این در حالی که ˈسندرو جورجوتیˈ رییس استانی اتحادیه هتل داران در واکنش به این اقدام، جلوگیری از کارآموزی دختر جوان مسلمان را یک اشتباه خواند و گفت: همکاران ما در این هتل اشتباه کردند و می بایست وی را می پذیرفتند.

سه سال پیش نیز دختر مسلمان دیگری که در موسسه هتلداری تحصیل می کرد بدلیل داشتن حجاب اسلامی مجبور به صرف نظر کردن از کارآموزی شد.

گفتنی است که خانواده این دختر مسلمان نیز تصمیم گرفت از هتل مذکور شکایت کند.

اروپام ** 2171/1547
کد N251446

وبگردی