آفتاب

مرتضی بانک: سیر نزولی تورم همچنان ادامه خواهد داشت

مرتضی بانک: سیر نزولی تورم همچنان ادامه خواهد داشت

تهران – ایران – معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری کنترل تورم و خروج از رکود را دو برنامه اصلی دولت در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: هرچند ممکن است اجرای فاز دوم هدفمندی تاثیر منفی در کنترل تورم داشته باشد اما سیر نزولی تورم همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مرتضی بانک در مراسم گرامیداشت هفته کارگر ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصاد کشور به گونه ای است که در شرایط رکود و تورم قرار دارد که این دو عامل دریک سال اخیر اقتصاد کشور را با مشکل روبه رو کرده و دولت باید با برنامه و سیاست از این مقطع عبور کند.

وی ادامه داد: برنامه باید طوری باشد که اقتصاد از هر دو بحران به سلامت عبور کند هرچند مسایل زیادی منجر به بروز این وضعیت شده و این مشکلات بسرعت درمان نمی شود.

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای خروج از تورم باید رونق اقتصادی ایجاد شود گفت: این امر با استفاده از امکانات، سرمایه گذاری بیشتر و مشارکت بانک ها و همچنین تزریق نقدینگی به صنعت محقق می شود و اگر بخواهیم تورم کنترل شود باید خط قیمت ها را حفظ کرده و برنامه ضد تورمی اجرا کنید و بعد از آن به سمت توسعه و خروج از رکود حرکت کنیم.

وی نقدینگی زیاد را از مهمترین عوامل بروز تورم در کشور عنوان کرد و گفت: خرکت ما باید به سمت کنترل نقدینگی و تثبیت قیمت ها باشد.

به گفته وی دولت در این راستا ابتدا تلاش کرد تورم را کنترل کند که به میزان خوبی توانست در این برنامه موفق شود و جلوی رشد فزاینده تورم را بگیرد.

بانک افزود: بعد از کنترل تورم سیاست خروج از رکود اجرا می شود البته در این فاصله سیاست هایی همچون بحث فاز دوم هدفمندی هم که جزو وظایف قانونی دولت است مقداری تاثیر منفی در کنترل تورم خواهد داشت اما سیر نزولی تورم همچنان ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای فاز دوم هدفمندی فراهم شده است اظهار داشت: برای خروج از رکود و ارتقای سرمایه گذاری در کشور دولت برنامه های دقیق تری در نظر دارد و امیدواریم از اواسط امسال به بعد خروج از رکود مرحله به مرحله خود را نشان دهد.

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: این هدف با اجرای سیاست های پولی و بانکی و همچنین برخی برنامه ها که در بودجه 93 پیش بینی شده و همچنین توجه به اقتصاد مولد و کارآمد تحقق می یابد.

بانک خاطرنشان کرد: دولت به منظور خروج از تورم و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برنامه مفصلی را با همکاری مجلس پیش بینی کرده و اعتبارات مناسبی را پیش بینی کرده است که اجرای این سیاست ها نوید خوبی برای فعالیت اشتغالزای تولید در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران با جمعیت 77 میلیونی دارای امکانات و سرمایه های زیادی است تصریح کرد: باید از این سرمایه ها در راستای بهره وری و اشتغالزایی استفاده شود.

بانک همچنین گفت: کشور بر پایه فعالیت های دو قشر مهم نیروی فکری و سیاستگذار و همچنین نیروی کارآمد و کارآفرین که این سیاست ها را به منصه ظهور برساند قرار دارد و بخش اعظم جهت گیری کشور به سمت توسعه بر دوش کسانی است که در بخش های مختلف اقتصادی به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی بهترین پاسخ به خدمات و ارزش های کارگران را ایجاد شرایطی ذکر کرد که نتیجه آن رشد و رفاه امروز و فردای کشور باشد تا فرزندان آنان بتوانند امکانات و سرمایه های خود را به کار بگیرند.

بانک همچنین گفت: زمانی می توانیم از کارگران تقدیر کنیم که آنها و فرزندانشان به کار گرفته شوند و مشغول ارایه خدمت باشند و همین الان هم رشد کشور نتیجه خدمات کارگران است.

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت: دولت هم زمانی خود را راضی می بیند که بتواند اشتغال، کسب و کار، رفاه و معیشت مناسب را برای همه افراد فراهم کند و وقتی موفق است که گام های موثری بر افزایش سطح اشتغال ایجاد کند.

وی در عین حال گفت: دولت گام های موثری برداشته تا بتواند رفاه نسبی به خصوص در حوزه سلامت برای کارگران فراهم کند و خوشبختانه امسال با امکاناتی که بخشی از آن از محل هدفمندی است و با تخصیص اعتبارات مناسب همه مردم از جمله کارگران از این خدمات بهره مند می شوند.

وی در پایان تحقق اهداف مندرج در سیاست های اقتصاد مقاومتی را استفاده از توان داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین تکیه این سیاست ها استفاده از همه سرمایه های داخلی اعم از ثروت و سرمایه انسانی و فکری است.

به گزارش ایرنا در این مراسم که در فرهنگسرای ولاء در شهر ری برگزار شد، از تعدادی از کارگران تقدیر شد.

سیام(3)**2021**ن.س**1449
کد N251438

وبگردی