آفتاب

نشست بررسی انتخابات پارلمانی عراق در خبرگزاری مهر برگزار شد

نشست بررسی انتخابات پارلمانی عراق در خبرگزاری مهر برگزار شد

نشست بررسی انتخابات پارلمانی عراق با حضور شماری از کارشناسان و پژوهشگران مسائل خاورمیانه در خبرگزاری مهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه در سرتاسر این کشور برگزار خواهد شد. این انتخابات از این جهت که نخستین انتخابات پارلمانی پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق است بسیار حائز اهمیت است.

تعداد نامزدهای مورد تایید کمیته مستقل انتخابات9031 نفر است که با فهرست های مختلف شرکت کرده اند. 36 گروه و ائتلاف در انتخابات پارلمانی عراق با یکدیگر رقابت می کنند.

خبرگزاری مهر به همین مناسبت نشستی را برای بررسی این رویکرد مهم برگزار کرد که کارشناسان و پژوهشگران مسائل خاورمیانه از جمله سیامک کاکایی، محمود خلیل زاده و حسن هانی زاده در آن حضور داشتند.

در این نشست به شرایط حساسی که انتخابات پارلمانی عراق در آن برگزار می شود اشاره و اعلام شد که عراق پس از برگزاری انتخابات دچار چالش های جدیدی خواهد شد.

انتخاب رئیس جمهوری عراق از طیف کردها یکی از مسائل بسیار چالشی این کشور خواهد بود به طوری که این مسئله با توجه به توافق نداشتن جریان های کرد درباره یک شخصیت خاص برای احراز پست ریاست جمهوری مهمتر از بحث انتخاب نخست وزیری خواهد بود.

در این نشست همچنین تاکید شد که عراق نیازمند توافق گروه های سیاسی مختلف است و در واقع با توجه به ناامنی های موجود در این کشور در صورتی این توافق حاصل نشود امنیت و ثبات عراق به مخاطره خواهد افتاد چرا که مبارزه با تروریسم و موفقیت آن در گروی توافق سیاسی گروه های عراقی است.

مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

کد N251428

وبگردی