آفتاب
درخواست رییس دیوان عدالت اداری از شعب این نهاد قضایی

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کارگری

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کارگری

رییس دیوان عدالت اداری از شعب رسیدگی‌کننده به پرونده‌های کارگری خواست به مناسبت «روز کارگر» طی اردیبهشت‌ ماه رسیدگی به این پرونده‌ها را تسریع کرده به نحوی که بخش قابل توجهی از دادخواست‌های مربوطه به نتیجه برسد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هشتم اردیبهشت ماه هیات عمومی ضمن تبریک روز کارگر به تمام کارگران کشور گفت: شرع مقدس اسلام برای کار و کارگر اهمیت فوق‌العاده قائل شده و بر تکریم آنان تاکید دارد.

وی افزود: اگر ما روایات و معارف اسلامی را درباره کار و کارگر مورد توجه قرار دهیم، ملاحظه می‌کنیم که در هیچ مکتب و نظامی به اندازه آنچه در دین اسلام آمده به اهمیت این موضوع پرداخته نشده است، زیرا به باور ما حیات و زندگی بشر مبتنی بر کار است.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه در کشور و نظام اسلامی ما نیز ضروری است که جایگاه کار و کارگر آنگونه که شایسته است دیده شود، ادامه داد: متاسفانه قانونی که فعلا تحت عنوان قانون کار در مناسبات کار و کارگری جاری است، اشکالات عدیده‌ای دارد که به جریان کار و مناسبات حاکم بر آن لطمه می‌زند.

منتظری اضافه کرد: قانون فعلی کار در زمان تصویب مورد اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد و در حالی که مصوبات مجمع محدود به زمان است، ملاحظه می‌شود این قانون سال‌های سال است که اجرا می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب که این قانون ظاهرا در مقام دفاع از حقوق کارگر تنظیم شده است، تصریح کرد: از آنجا که ما در دیوان عدالت اداری مرجع قضایی رسیدگی به برخی شکایات در این حوزه می‌باشیم، شاهد مسایل و مشکلات مرتبط با آن هستیم و معتقدیم قانون باید به نحوی اصلاح شود که ضمن اینکه کارگران در آن مورد حمایت معقول و منطقی قرار می‌گیرند، به کار و کارفرما نیز لطمه وارد نشود.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه ضمن بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) در تجلیل از مقام کارگر گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرمایند، «کسی که روز را به شب برساند در حالی که تلاشش برای طلب روزی حلال بوده است، چنین فردی آمرزیده روز را به شب آورده است».

وی همچنین در ادامه با اشاره به مباحث مطروحه درباره موضوع هدفمندی یارانه‌ها در جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی، به بیان برخی مفاد مصوب این قانون پرداخت و گفت: متاسفانه دولت قبلی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها به قانون مصوب اعتنایی نداشت.

منتظری اظهار کرد: اقدمات خلاف قانون دولت سابق شرایطی را به وجود آورده است که موجب شد با برداشت از خزانه، سرمایه کشور بدون برنامه هزینه شود.

رئیس دیوان عدالت اداری به ثبت نام نزدیک به 73 میلیون نفر در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: آیا واقعا ما 73 میلیون نیازمند در کشور داریم که برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه منابع درآمدی دولت محدود و مشخص است، افزود: پرداخت یارانه‌ها به این شکل و گستردگی مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده و در نهایت به زیان مردم و کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پایان از مردم خواست، ضمن همکاری با دولتی که برخواسته از رای آنان است، در صورتی که واقعا نیازی به یارانه ندارند، دولت را در این زمینه یاری دهند.

انتهای پیام

کد N251376

وبگردی