آفتاب

تیموشنکو از تشدید تحریم های غرب علیه روسیه استقبال کرد

تیموشنکو از تشدید تحریم های غرب علیه روسیه استقبال کرد

تهران-ایرنا- نخست وزیر سابق اوکراین از تصمیم رهبران هفت کشور صنعتی جهان در تشدید فوری تحریم ها علیه روسیه استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین همچنین خاطر نشان کرد که وی معتقد است که این گونه تدابیر تنبیهی ممکن است تجاوزات روسیه علیه اوکراین را متوقف کند.

وی در مصاحبه ای با سرویس تلویزیونی خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که بخش سوم تحریم ها علیه روسیه اعمال شود. من از تصمیم رهبران هفت کشور صنعتی جهان برای اعمال این تحریم ها و تدابیر تنبیهی سخت تر علیه مسکو استقبال می کنم. این تحریم های جدید تحریم هایی برای هدف قرار دادن سیستم بانکداری و بخش انرژی روسیه خواهد بود.

چند روز پیش رهبران کشورهای گروه هفت آمادگی خود را برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه اعلام کردند چون به اعتقاد این مقام های ، روسیه اقدامات مناسب و ملموسی را در راستای اجرای مفاد توافقامه ژنو انجام نداده است.

همچنین یکی از مقام های کاخ سفید نیز پیش از این اعلام کرده بود که این محدودیت های مالی جدید علیه روسیه احتمالا از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

با این حال واشنگتن اعلام کرده است که مسکو هنوز این فرصت را دارد تا در راستای حصول راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران اوکراین مشارکت کند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد این سازمان امروز نشستی ویژه را برای بررسی بحران اوکراین برگزار می کند.

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که هفت نفر از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط شبه نظامیان حامی روسیه در اوکراین در بازداشت به سر می برند.

سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا خاطر نشان کرد که شورای دائمی این سازمان قرار است در مقرش در وین تشکیل جلسه بدهد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که آلمان روز دوشنبه از مسکو خواست از نفوذش بر جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین برای آزادی ناظران بازداشت شده سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر اسلاویانسک استفاده کند.

استفان سیبرت سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که برلین زندانی شدن این تیم از ناظران را محکوم می کند. برلین تاکید کرد که بازداشت و زندانی شدن این ناظران مغایر با قوانین است و هیچ توجیهی ندارد.

سخنگوی مرکل تصریح کرد که آزادی یکی از این گروگان ها به دلیل مسائل پزشکی گامی مثبت است اما هفت ناظر دیگر نیز باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی با سلامت کامل آزاد شوند.

این مقام ارشد دولت آلمان عنوان کرد: ما از دولت روسیه می خواهیم که آشکارا وارد عمل شود و از نفوذش برای آزادی این ناظران استفاده کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد که فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که روز شنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد تحولات اوکراین گفت وگو کرده بود، بار دیگر روز دوشنبه نیز با وی درباره ناظران اروپایی بازداشت شده در اوکراین تبادل نظر کرد.

مترجمام**9234**5981
کد N251333

وبگردی