آفتاب

نشست خبری تحویل جایزه باروت خیس برگزار شد

نشست خبری تحویل جایزه باروت خیس برگزار شد

در نشست خبری که توسط نمایندگان بسیج دانشجویی برگزار شد اعلام شد دو تندیس "باروت خیس" به کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تاریا کرونبرگ، رییس گروه ایران در پارلمان اروپا به سفارت‌خانه‌های اتریش و یونان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست خبری تحویل جایزه باروت خیس به سفارتخانه‌های اتریش و یونان توسط نمایندگان دانشجویی عصر امروز (دوشنبه) از سوی سازمان بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی برگزار شد.

صبح امروز (دوشنبه) جمعی از دانشجویان بسیجی برای اهدای این دو تندیس به مقابل سفارتخانه‌های اتریش و یونان رفتند اما این سفارتخانه‌ها درهای خود را باز نکردند و دانشجویان نامه خود را به صندوق پستی آن‌ها انداخته و قرار است این هدایا از طریق پست به این سفارتخانه‌ها ارسال شود.

امسال تندیس باروت خیس به کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تاریا کورنبرگ، رییس گروه ایران در پارلمان اروپا تعلق گرفته است.

غریبی، مسوول بسیج دانشجویی تربیت مدرس گفت: گاها رفتارهای عده‌ای از دیپلمات‌های غربی ما را ملزم می‌کند که در مقابل این رفتارها اقدامی انجام دهیم که نشان از پیام انزجار ما به آنان باشد.

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشری که به بهانه بهبود مناسبات به تهران می‌آیند دیدارهای دیپلماتیک‌شان به دیدار با عوامل فتنه تبدیل می‌شود. این مسوولان خود نقض‌کننده حقوق بشر هستند.

غریبی اضافه کرد:‌ این سفارت‌خانه‌ها نباید از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کنند بلکه باید از این حسن نیت در جهت افزایش تعامل استفاده کرده و نباید با این حرکات دهن‌کجی کنند.

هم‌چنین مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد نیز گفت: عادت دیرینه مستکبران از گذشته تاکنون اتهام زدن به مظلومان و فرار رو به جلو با موضوعاتی مانند آزادی و حقوق بشر است.

او ادامه داد: در این سفارت‌خانه‌ها همواره رو به فتنه‌گران باز بوده اما به سوی بصیرت و آزادی بیان بسته است. وظیفه شرعی ماست که این مستکبران را کوچک بشماریم.

این مسوول بسیج دانشجویی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، گفت: متاسفانه بحث هسته‌ای که یک موضوع کاملا شفاف و روشنی است را غربی‌ها دستاویز قرار داده و هر چه ما خویشتن‌داری می‌کنیم آن‌ها بیش‌تر جلو می‌آیند.

خالقی، مسوول بسیج دانشکده خبر نیز درباره این که سفارتخانه‌های اتریش و یونان درهای خود را به سوی دانشجویان باز نکردند، گفت: اگر سفارتخانه‌ها درهای خود را به روی عموم مردم و کف جامعه باز می‌کردند این نشان می‌داد که آن‌ها حرف‌های ما را قبول دارند.

وی ادامه داد: بعد از سفر دو هیات دیپلماتیک به ایران و حواشی آن‌ها علیه امنیت ملی کشورمان، اکنون ما درباره سفر سایمون گس، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس اعلام نگرانی می‌کنیم و نگران هستیم که آیا امروز این سفر با حواشی همراه خواهد شد اما این بار اعلام می‌کنیم که اگر در این سفر حواشی وجود داشته باشد دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و آن را ناشی از سهل‌انگاری وزارت خارجه می‌دانیم. دانشجویان آمادگی دارند که کم‌کاری آن‌ها را یک‌جا جبران کنند.

واحدی، جانشین بسیج دانشجویی شهید بهشتی نیز اضافه کرد: جایزه باروت خیس جایزه‌ای است که به افکار عمومی جهان نشان می‌دهد که چه کسانی حقایق حقوق بشر را بیان می‌کنند. برای دومین سال این جایزه به اشخاص و شخصیت‌ها داده شده است.

سرافراز، مسوول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ نیز گفت: این باروت خیس به خاطر برخی اقدامات مانند دیدار با فتنه‌گران، قطعنامه پارلمان اروپا و دخالت‌های بی‌جای آن‌ها در حقوق بشر به این دو فرد داده می‌شود.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات در چند ماه اخیر روی داده و حجم فشار و توهین‌های اتحادیه اروپا علیه ایران بیش‌تر شده است و این ناشی از این است که هر چقدر ما خواستیم دل آن‌ها را به دست آوریم آن‌ها گستاخ‌تر شده‌اند. در واقع امیدوار بودن بیش از حد به آن‌ها هیچ فایده نداشته و توام با ضرر است.

جایزه نمادین باروت خیس قرار است به شخصیت‌های خارجی و نهادهای بین‌المللی داده می‌شود.

در سال گذشته این جایزه به میشل اوباما، همسر رییس‌جمهور آمریکا داده شد.

این تندیس در مراسمی در یکی از سفرهای راهیان نور رونمایی شد و توسط بسیج دانشجویی به اشخاص و نهادهای بین‌المللی که علیه ایران موضع‌گیری می‌کنند و با اقدامات خود علیه مردم این کشور چهره اصلی خود را نشان می‌دهند تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N251302

وبگردی