آفتاب

رایزنی وزرای خارجه ایران و نیکاراگوئه

رایزنی وزرای خارجه ایران و نیکاراگوئه

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه که در راس هیئتی از جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند ملاقات و در خصوص مناسبات فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور در طول سه دهه گذشته و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران و پیروزی انقلاب مردمی نیکاراگوئه ، بر اهمیت گسترش روابط دو کشور با توجه به نقاط اشتراک موجود وحمایت دو کشور از یکدیگر در طول دوره 30 ساله روابط تاکید و با توجه به ظرفیتهای بالای همکاری در حوزه اقتصادی، ارتقاء فعالیتهای بخش خصوصی در این زمینه را خواستار گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان تحقق همکاریهای اقتصادی دوکشور در سطح روابط سیاسی مستحکم موجود را در جهت منافع مردم دو کشور و دو منطقه دانست و تقویت هر چه بیشتر روند همکاریها را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همچنین با توجه به توانمندیهای بالای فنی – مهندسی فعالان اقتصادی کشورمان آمادگی ایران برای همکاریهای اقتصادی بویژه درحوزه های کشاورزی – صنعتی، انرژی و توسعه زیرساختها در نیکاراگوئه را مورد توجه قرار داد.

وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و تشریح ظرفیتهای اقتصادی موجود در نیکاراگوئه و همچنین دستاوردهای اقتصادی حاصله در این کشور در طی سالهای اخیر ، علاقمندی کشورش برای توسعه همکاریها در حوزه‌های مختلف روابط خصوصا در ابعاد اقتصادی را اعلام داشت.

وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه همچنین دیدگاه کشورش درخصوص حمایت از حق بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای در جمهوری اسلامی ایران را مجددا مورد تاکید قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه همچنین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه آمریکای لاتین تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد N251296

وبگردی