آفتاب

گفتگوی لاوروف با وزیر خارجه آلمان و ولیعهد بحرین بر سر اوکراین

گفتگوی لاوروف با وزیر خارجه آلمان و ولیعهد بحرین بر سر اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود در خصوص بازداشت ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) در اوکراین بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در خصوص جزئیات این مکالمه اطلاعات بیشتری منتشر نکرد و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که این تماس از سوی طرف آلمانی صورت گرفته است.

دولت آلمان امروز از مسکو درخواست کرد تا از نفوذ خود برای آزادی ناظران اروپایی که در شرق اوکراین بازداشت شده‌اند، استفاده کند و از جدایی‌طلبان حامی روسیه بخواهد تا آنها را هر چه سریعتر آزاد کنند.

لاوروف همچنین امروز با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و معاون اول نخست‌وزیر این کشور که به مسکو سفر کرده است، در خصوص اوضاع خاورمیانه و بحران اوکراین گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع سوریه، لیبی، مذاکرات هسته‌ای ایران و اوضاع کلی منطقه خلیج‌فارس گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N251235

وبگردی