آفتاب

رییس جمهوری آلمان محدودیتهای اینترنتی در ترکیه را زیر سووال برد

رییس جمهوری آلمان محدودیتهای اینترنتی در ترکیه را زیر سووال برد

آنکارا-ایرنا - ˈیوآخیم گاوکˈ رییس جمهوری آلمان که به دعوت همتای ترکیه ای خود در آنکارا بسر می برد ، امروز - دوشنبه - در گفت وگوی مطبوعاتی مشترک با ˈعبدالله گلˈ محدودیتهای اینترنتی در ترکیه را زیر سووال برد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، رییس جمهوری آلمان با طرح این سووال که آیا ترکیه مجبور به مسدودیت استفاده از شبکه های اجتماعی ˈتوییتر و یا یوتبوبˈ شده است؟گفت:رییس دادگاه قانون اساسی ترکیه به تازگی به شدت از ممنوعیت ها در ترکیه انتقاد کرده است ، چرا دولت آنکارا به رغم پیروزی در انتخابات شهرداری ها در امور قوه قضاییه مداخله می کند؟ و آیا این مداخله ها موجب تقویت دمکراسی می شود؟

گاوک دیدارش با ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه را موفقیت آمیز خواند و افزود : با اینکه در این دیدار سووال هایی انتقادی مطرح شد ولی این دیدار موفقیت آمیز بود.

وی که روز گذشته از اردوگاه پناهجویان سوری در استان ˈ قهرمان ماراشˈ دیدار و با نظامیان آلمانی مستقر در سامانه موشکی پاتریوت نیز گفت وگو کرد ، گفت : کمک های آلمان به پناهجویان سوری افزایش خواهد یافت.

وی در مورد عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز گفت: یک روند طولانی بین دو طرف آغاز شده است و سر فصل های جدیدی باید در این مذاکرات گشوده شود .

در حال حاضر مساله عضویت و یا عدم عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا موضوع بحث نیست . با گشوده شدن سرفصل های جدید از جمله روند قضایی ، دولت قانونمند و حقوق بشر در مذاکرات ، روندی جدید در این گفت وگو ها آغاز خواهد شد.

رییس جمهوری آلمان در ادامه سفر خود به ترکیه براساس برنامه ریزی صورت گرفته به همراه رییس جمهوری این کشور به استانبول سفر کرده و دانشگاه ˈترک - آلمانˈ را که در سال 2010 عملیات ساخت آن آغاز شده بود ، افتتاح خواهد کرد.

خاورم ** 2012** 230/1547
کد N251215

وبگردی