آفتاب
محسنی اژه ای در نشست خبری:/5/

تصمیم نظام درمورد رفع حصر تغییر نکرده است

تصمیم نظام درمورد رفع حصر تغییر نکرده است

بازداشت پسر شهردار تهران را تایید نمی‌کنم/در مورد پرونده سازمان تامین اجتماعی موضوع خیلی گسترده و پیچیده است که همچنان تحقیقات و بررسی ها ادامه داشته و برای آن کیفر خواست صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در خصوص اظهارات اخیر مهدی کروبی که از سوی همسر وی مطرح شده که آماده است در دادگاه علنی حاضر و در مورد انتخابات 88 از خود دفاع کند، گفت: در انتخابات سال 88 عده‌ای به کشور و نظام ظلم کردند و اموال مردم و دولت را تخریب و عده‌ای از مردم و نیروهای بسیجی را کشتند که این اقدامات آنها قابل مجازات است.

وی ادامه داد: حقیقتا نظام به با یک نگاه وسیع به قضیه نگاه کرده است و طبق قانون می‌شد که افراد بیشتری را تحت تعقیب قرار داد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه در خصوص حصر موسوی، کروبی و رهنورد نظام تصمیم گرفته که هنوز آن تصمیم تغییر نکرده است، ادامه داد: همانگونه که بخشی از مردم خواهان رفع حصر هستند، عده زیادی نیز با امضای طوماری خواهان اشد مجازات این افراد هستند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که طبق قانون مطبوعات خواهان برخورد با اعضای تحریریه نشریه مهر‌نامه به دلیل ارتباط با بنیاد اشرف پهلوی شده بود‌،‌گفت: شما گزارش خود را به هیات نظارت بر مطبوعات یا دادستان تهران ارائه دهید تا موضوع را رسیدگی کند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اینکه آیا توقیف نشریه به خاطر اشتباه یک فرد با عدالت قضایی تطابق دارد، گفت: هر قانونی بعد از چند‌ین سال نیاز به بازنگری دارد. د‌رخود قانون مطبوعات پیش بینی شده در پاره‌ای از موارد که مرتکب جرم توهین به مقدسات و مراجع تقلید شوند نشریه توقیف و مجوز آنان لغو شود.

محسنی اژه‌ای در مورد اینکه چرا تنها با فرد خاطی برخورد نمی‌شود، گفت: در قانون آمده که چون برخورد با فر‌د خاطی بازدارندگی لازم را ندارد از این هزینه ارتکاب جرم را بالا برده تا در نشریات چنین جرایمی رخ ندهد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا د‌ر برخورد با نشریات متخلف فقط به مباحث سیاسی توجه می‌شود یا اینکه دستگاه قضایی به مسائل اقتصادی نیز توجه داد، گفت: روز گذشته یکی از روزنامه‌ها به نقل معاون اول رئیس جمهور تیتری زده بود که از آن تعجب کردم بلافاصله با دفتر ایشان تماس گرفتم وگفتم که اگر چنین موضوعی صحت دارد مدارک و مستندات خودرا برای پیگیری به ما ارائه دهید که آنها این مسئله را تکذیب کردند. بلافاصله با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و دادستان تهران تماس گرفتم و خواستار برخورد با این نشریه به خاطر نشر اکاذیب شدم چرا که معتقدم انتشار چنین مطالبی اثر بدی در جامعه می گذارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر بازداشت پسر شهردار تهران صحت دارد گفت تاکنون این مطلب را نشنیده‌ام و آنرا تایید نمی‌کنم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی برا ینکه آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در رابطه با این سازمان اظهار کرد: در مورد پرونده سازمان تامین اجتماعی موضوع خیلی گسترده و  پیچیده است که همچنان تحقیقات و بررسی ها ادامه داشته و برای آن کیفر خواست صادر نشده است.

کد N251136

وبگردی