آفتاب
تحولات پاکستان/

انهدام سه خودروی تدارکاتی ناتو/ اصابت دو فروند موشک به فرودگاه پیشاور

انهدام سه خودروی تدارکاتی ناتو/ اصابت دو فروند موشک به فرودگاه پیشاور

انهدام سه خودروی تدارکاتی ناتو، اصابت دو فروند موشک به فرودگاه بین المللی شهر پیشاور و حمله تروریستی به ایالت بلوچستان از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، در جریان حمله شبه نظامیان به خودروهای ناتو در پاکستان با شلیک موشکهای آر پی جی شش نفر زخمی شده و سه خودروی تدارکاتی ناتو در جاده منطقه قبیله ای خیبر متصل به منطقه مرزی مشترک با افغانستان منهدم شدند.

عملیات جستجو برای بازداشت عاملان حمله امروز دوشنبه به خودروهای تدارکاتی ناتو آغاز شده و تیم های امداد و نجات پس از این حمله فورا در محل حادثه حاضر شدند.

حرکت خودروهای تدارکاتی ناتو به افغانستان از طریق پایانه مرزی تورخم در شمال غرب پاکستان پس از سه ماه توقف به علت اعتراض ها و تحصن هواداران حزب تحریک انصاف در اواخر سال گذشته از سرگرفته شد.

منابع پاکستانی همچنین از اصابت دو فروند موشک به فرودگاه بین المللی باچا خان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی این کشور در جریان حمله موشکی افراد ناشناس خبر دادند.

یک مقام های امنیتی در ایالت خیبر پختونخوا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد در جریان این حمله به هیچ فردی آسیب وارد نشده و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به کشته شدن یک افسر پلیس در حمله تروریستی امروز دوشنبه شبه نظامیان به منطقه دیره مراد جمالی ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور گزارش دادند که مهاجمان پس از این حمله فرار کردند.

عملیات تروریستی شبه نظامیان در چند ماه گذشته در پاکستان افزایش یافته و نیروهای امنیتی نیز برای مقابله با تروریسم به پاکسازی مناطق قبیله نشین از گروههای شبه نظامی پرداخته اند.

کد N251097

وبگردی