آفتاب

رییس جمهوری موقت اوکراین کریمه را منطقه اشغالی اعلام کرد

رییس جمهوری موقت اوکراین کریمه را منطقه اشغالی اعلام کرد

مسکو-ایرنا- آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین با امضای قانونی منطقه کریمه را که ماه گذشته میلادی ضمیمه روسیه شد، منطقه اشغالی اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری موقت اوکراین ، تورچینوف روز دوشنبه قانون جدیدی را امضا کرد که مطابق آن کریمه سرزمین اشغالی موقت خوانده شده است.

روسیه 19مارس گذشته پس از برگزاری همه پرسی در کریمه که اکثریت ساکنان آن به جدایی از اوکراین رای دادند با امضا قراردادی با این منطقه، آن را ضمیمه خاک خود کرد.

قانون جدید اوکراین برای کریمهˈتامین حقوق و آزادیهای شهروندان و حقوق ساکنان مناطق اشغالی کریمهˈ نام گرفته است و در آن تردد شهروندان اوکراینی در کریمه تضمین شده است.

به گزارش رسانه های روسی، در قانون جدید کریمه در اوکراین، برای سفر شهروندان مرد 16 تا 60 ساله از کریمه به اوکراین شرایط ویژه ای پیش بینی شده است که تردد آنها را دشوارتر می کند.

در قانون منطقه اشغالی کریمه، این منطقه بخش جدایی ناپذیر اوکراین خوانده و اعلام شده است که تمام قوانین این کشور در منطقه کریمه معتبر است.

منطقه کریمه با وسعت 26هزار و 500 کیلومتر مربع و جمعیت دو میلیون و 413 هزار نفر به عامل اصلی اختلاف میان روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

مسکو تا پیش از الحاق کریمه به خاک خود بابت اجاره پایگاه دریایی سواستوپل که ناوگان دریای سیاه این کشور در آن مستقر می باشد سالانه یکصد میلیون دلار به اوکراین پرداخت می کرد.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N251058

وبگردی