آفتاب

اوباما: تحریم‌های جدید بر ضد روسیه امروز اعلام می شود

اوباما: تحریم‌های جدید بر ضد روسیه امروز اعلام می شود

واحدمرکزی خبر نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روز دوشنبه با بیان اینکه تحریم های جدید آمریکا بر ضد روسیه امروز اعلام خواهد شد ، از اعمال تحریم ها بر ضد « افراد ، شرکت ها و واردات تجهیزات نظامی پیشرفته روسیه » خبر داد.

سران اروپا قرار است امروز در بروکسل ، در هماهنگی با واشنگتن ، تشدید تحریم های خود را بر ضد روسیه اعلام کنند.
اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی در مانیل ، آخرین مرحله از سفر دوره ای رئیس جمهور آمریکا به آسیا ، گفت : « تحریم های جدید آمریکا بر ضد روسیه مبتنی بر تحریم هایی است که از پیش به اجرا گذاشته شده است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل ، باراک اوباما گفت دولت آمریکا فهرستی از « اشخاص و شرکت های روسی » را که احتمالا از اطرافیان ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه هستند ، ارائه خواهد کرد.
واشنگتن که پوتین را به پایبند نبودن به توافقنامه ژنو به منظور کاهش تنش ها در اوکراین متهم می کند ، اوایل این هفته در واکنش به نقش روسیه در بحران اوکراین ، از دور جدید تحریم ها بر ضد روسیه خبر داد و اعلام کرد این تحریم ها احتمالا اطرافیان ولادیمیر پوتین را در بر می گیرد و محدودیت های جدیدی نیز درخصوص صادرات به روسیه در بخش دفاعی و فناوری های پیشرفته اعمال خواهد کرد.
رئیس جمهور امریکا افزود در این تحریم های شدید به ویژه « صادرات تجهیزات دفاعی با فناوری پیشرفته » به روسیه نیز هدف خواهد بود.
باراک اوباما روز گذشته در کوالالامپور « اقدامات تحریک آمیز » روسیه را محکوم کرد و گفت این اقدامات آتش تمایلات جدایی طلبانه را در شرق اوکراین تشدید می کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت کشورش به زودی تحریم های جدیدی بر ضد « اشخاص حقیقی و حقوقی » روسیه اعمال خواهد کرد.
وی هشدار داد مرحله بعدی این تحریم ها ممکن است شامل تحریم هایی بر ضد « بخش هایی » از روسیه ، به عنوان مثال بانک و بخش دفاعی این کشور شود.

4949

کد N251029

وبگردی