آفتاب

نشست امروز اعضای شورای همکاری خلیج فارس درباره حل اختلافات

نشست امروز اعضای شورای همکاری خلیج فارس درباره حل اختلافات

یک منبع آگاه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرد که شورای همکاری خلیج فارس امروز (دوشنبه) نشستی را برای بحث و گفت‌وگو در خصوص اجرای "توافقنامه ریاض" برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یک منبع آگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که کمیته ویژه حل و فصل اختلافات میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس امروز (دوشنبه) نشست دوم خود را در ریاض، پایتخت عربستان برگزار می‌کند.

وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در تاریخ 17 آوریل اعلام کردند که با اجرای "توافقنامه ریاض" موافقند.

براساس این توافقنامه که در 23 نوامر گذشته در ریاض به امضای تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر رسید و با حضور صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار شد، هیچ کشوری نباید به مداخله در امور داخلی سایر کشورها چه مستقیم و چه غیرمستقیم بپردازد.

همچنین براساس این توافقنامه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نباید از کسانی که امنیت و صلح را تهدید می‌کنند، حمایت مالی، نظامی یا حتی رسانه‌ای به عمل آورند.

به گفته منبع مذکور، همچنان جای امیدواری هست که قطر به تعهدات خود در "توافقنامه ریاض" پایبند باشد و اختلافات میان دوحه با عربستان، امارات و بحرین حل شود.

این منبع همچنین بازگشت سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه را بعید دانست و اعلام کرد که این اقدام تنها به میزان پایبندی دوحه به اجرای تعهدات بستگی دارد.

عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس پیشتر اعلام کرده بود که وزرای خارجه این شورا در 17 آوریل جاری توافق کردند که کمیته ویژه‌ای را برای بحث و گفت‌وگو در خصوص اجرای توافقنامه ریاض تشکیل دهند.

انتهای پیام

کد N250992

وبگردی