آفتاب
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:/4/

تحت تعقیب قرار گرفتن 8 تن در ارتباط با پرونده ستاد سوخت و یک باشگاه فوتبالی

تحت تعقیب قرار گرفتن 8 تن در ارتباط با پرونده ستاد سوخت و یک باشگاه فوتبالی

قتی مسئول یک روزنامه در شرایطی که جریانها بدنبال ملتهب کردن فضا هستند چنین اخبار کذبی را منتشر می‌کند که آثار سویی به دنبال دارد، حتما باید با آنها برخورد جدی و قاطع کرد.

سخنگوی قوءقضاییه از تحت تعقیب قرار گرفتن 8 تن در ارتباط با پرونده ستاد سوخت و یک باشگاه فوتبالی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص پرونده دو تن از مدیران ستاد سوخت و یکی از باشگاههای فوتبالی تهران گفت: از جزئیات اتهامی آنان نمی توان اطلاع رسانی کرد چرا که ممکن است در روند تحقیقات اتهامات کم یا زیاد شود. در این پرونده حداقل 8 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و 3 نفر از آنها با وجود اینکه برای آنها قرار وثیقه صادر شده، اما به دلیل اینکه هنوز نتوانستند آنرا تودیع کند در بازداشت بودند و مابقی آزاد هستند. در این زمینه تحقیقات به پایان نرسیده و کیفر خواست متهمان نیز صاد ر نشده است

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت یکی از مدیران بانکی تبریز را تایید می کند، اظهار کرد: بله تایید می‌کنم که یکی از مدیران بانکی که قبلا هم در پرونده3هزارمیلیارد تومانی و بابک زنجانی تحت تعقیب قرار گرفت، بازداشت شده است.

 دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دستگاه قضایی برای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی چه اقداماتی انجام داده است، گفت: یکی از مسائلی که در سالهای گذشته مورد توجه دستگاهها قرار گرفته و باید آنر ابا قوت ادامه داد، بحث پیگیری تصرف زمینهای مربوط به دولت است که در سالهای اخیر اقدامات مناسبی انجام و شورایی تشکیل شده که قوه قضاییه هم جزئی آن است.

 وی ادامه داد: تاکید ما در این شورا برا ین است که در مرحله اول تصرفات ادامه پیدا نکند و از سازمانهای ذیربط همچنین در خواستی داشته‌ایم و از شهرداری ها خواسته ایم که اگر زمینی تصرف شد برای ساخت و ساز در آنجا جوازی صادر نشود.‌ درمواردی که تصرف رخ داده دستگاه قضایی حمایت لازم را انجام داده و از متصرفان رفع تصرف و بعضا آنها را هم محکوم کرده است.

 سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که در سال گذشته بیش از 122هزار و 193 هکتار با احکام قطعی قضایی رفع تصرف شده و به دولت بازگردانده شده است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات یکی از مقامات دولتی مبنی براینکه بابک زنجانی برای پرداخت بدهی های خود به وزارت نفت چک‌هایی کشیده است که زمان سررسید اولین چک 6 اردیبهشت بوده است، آیا این چک وصول شده است که اژه ای پاسخ داد: تا جایی که اطلاع دارم چک ارزی ایشان پاس نشده و پرونده همچنان در حال رسیدگی است و تا زمانی که این وجوه را برنگرداند تغییر اساسی در پرونده ایشان داده نمی شود،مگر اینکه ایشان یا یکی از همکارانش کل وجه را بپردازند.

 دادستان کل کشو ر در پاسخ به این پرسش که روز گذشته دادستان تهران اعلام کرده بابک زنجانی با پرداخت بدهی خود از زندان آزاد خواهد شد،گفت: هر متهمی هر گاه برای جبران مافات تلاش کند طبق قانون از ارفاقاتی برخودار خواهد شد و اگر ایشان کلی بدهی خودرا بپردازد حتما قرار بازداشت به قرار دیگری تبدیل خواهد شد، اما پرداخت تمام بدهی ها دلیلی برای عدم رسیدگی به پرونده ایشان نیست.

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که روزنامه ابتکار به خاط رتیتر خبری با عنوان رئیس سازمان زندانها بر‌کنا رشد از سو‌ی دستگاه قضایی توقیف شد. آیا دستگاه قضایی در همه مواردی که به مسولان توهین می شود با این سرعت وارد عمل می شود، گفت: برخی اوقات خبرهایی منتشر می شود که باید تبعات سوء آنرا بررسی کرد. وقتی مسئول یک روزنامه در شرایطی که جریانها بدنبال ملتهب کردن فضا هستند چنین اخبار کذبی را منتشر می کند که آثار سویی به دنبال دارد، حتما باید با آنها برخورد جدی و قاطع کرد.

کد N250947

وبگردی