آفتاب

نتانیاهو ادامه مذاکرات سازش را به دوری عباس از حماس مشروط کرد

نتانیاهو ادامه مذاکرات سازش را به دوری عباس از حماس مشروط کرد

تهران - ایرنا - نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) و ˈجنبش آزادیبخش فلسطینˈ (فتح) در زمینه تشکیل دولت واحد، تنها راه سازش را ˈبه رسمیت شناختن اسراییلˈ توسط حماس و یا رویگردانی تشکیلات خودگردان فلسطین از این جنبش دانست.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی ˈعاروتص شوعˈ، ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری ˈسی ان انˈ آمریکا گفت که به هیچ وجه با دولتی که حماس جزیی از آن باشد، مذاکره نخواهد کرد.

وی از نشستی که با کابینه رژیم صهیونیستی داشت خبر داد و گفت: به اعضای کابینه گفته ام که فعلا دست نگهدارند تا اوضاع را ارزیابی کنیم، شاید بتوان راه های دیگری برای رسیدن به صلح یافت.

وی تاکید کرد: آسان ترین راه برای رسیدن به این هدف آن است که ˈمحمود عباسˈ (رییس تشکیلات خودگردان فلسطین) توافقی را که با حماس منعقد کرده، ملغی اعلام کند.

وی ادامه داد: راه رسیدن به صلح این است که یا حماس دست از ضدیت و نابودی اسراییل بردارد و یا آنکه عباس از حماس روی بگرداند.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره این که عباس از حماس دوری جسته و پای میز مذاکره حاضر شود، افزود: از عباس خواسته ام تا توافقنامه با حماس را پاره کرده و به صلح واقعی روی بیاورد.

نتانیاهو در مصاحبه جداگانه ای با شبکه تلویزیونی ˈسی بی اسˈ آمریکا نیز از اتحاد فتح و حماس ابراز شگفتی کرده بود.

نتانیاهو در واکنش به توافق هفته گذشته میان فتح و حماس برای تشکیل دولت واحد، مذاکرات سازش را به حالت تعلیق درآورد.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تابستان گذشته پس از سه سال وقفه با وساطت آمریکا از سرگرفته و ضرب الاجل 29 آوریل (9 اردیبهشت) برایش تعیین شد.

خاورم**9156**1651
کد N250772

وبگردی