آفتاب

کارکنان متروی لندن در آستانه روز جهانی کارگر اعتصاب می کنند

کارکنان متروی لندن در آستانه روز جهانی کارگر اعتصاب می کنند

لندن - ایرنا - کارکنان متروی لندن در آستانه روز جهانی کارگر و در اعتراض به طرح تعدیل نیرو و بسته شدن دفاتر فروش بلیت در ایستگاه های مترو، دست به اعتصاب می زنند.

به گزارش ایرنا، این اعتصاب صنفی از ساعت 21 امروز به وقت محلی (30 دقیقه بامداد سه شنبه به وقت تهران) آغاز و به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت.

اتحادیه صنفی ˈآر. ام. تیˈ که اکثر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می کند، این اعتصاب را سازماندهی کرده است.

اعضای این اتحادیه و دیگر تشکل های صنفی و کارگری انگلیس روز پنجشنبه اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) نیز به مناسبت روز جهانی کارگر در شهر لندن و برخی دیگر از شهرهای انگلیس دست به تظاهرات خواهند زد.

مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی و اعتراض به تعدیل نیرو و خصوصی سازی شعار اصلی مراسم امسال روز جهانی کارگر در انگلیس خواهد بود.

اتحادیه صنفی ˈآر. ام. تیˈ اعلام کرده است که در صورت عدم توجه مقامات شهر لندن به خواسته های صنفی کارکنان مترو، اعتصاب دیگری در هفته آینده و به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

مقامات سازمان حمل و نقل شهری و شرکت متروی لندن ضمن انتقاد از برگزاری اعتصاب تاکید کرده اند که همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت که آثار منفی این حرکت اعتراضی را به حداقل کاهش دهند.

پیش بینی می شود در ساعات اوج رفت و آمد شهری طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه چند خط اصلی متروی لندن بطور کامل تعطیل شود و دیگر خطوط نیز با تاخیر و اختلالات فراوان مواجه شوند.

سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو تصمیم گرفته اند ضمن تعطیل کردن دفاتر فروش بلیت، بین 750 تا 950 نفر از کارکنان را تعدیل کنند. بر اساس گزارش های منتشره با ماشینی کردن صدور بلیت و اخراج کارکنان اضافی شرکت مترو، سالانه 50 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

اتحادیه های صنفی کارکنان متروی لندن به این طرح معترض هستند و آن را غیرمنصفانه می دانند که با اجرای آن حتی ممکن است امنیت و سلامت استفاده کنندگان از مترو نیز مورد تهدید قرار بگیرد.

کارکنان معترض متروی لندن در اواسط بهمن ماه پارسال نیز با برگزاری یک اعتصاب 48 ساعته نظام حمل و نقل شهری پایتخت انگلیس را مختل کردند و باعث سرگردانی میلیون ها مسافر شدند.

مقامات سازمان حمل و نقل لندن و نمایندگان اتحادیه های صنفی پس از اعتصاب بهمن ماه مذاکراتی را برای حل اختلافات خود آغاز کردند ولی اعلام برنامه جدیدی برای اعتصاب، نشان می دهد که پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است.

شرکت متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا به می کند.

همزمان اتحادیه صنفی ˈتی.اس.اس.ایˈ دیگر اتحادیه ای که بخشی از نیروهای متروی لندن را نمایندگی می کند ماه گذشته اعلام کرد اعضای این اتحادیه طی هفته های آینده در اعتراض به عدم افزایش حقوق و همچنین وضعیت صندوق بازنشستگی خود بطور جداگانه دست به اعتصاب خواهند زد.

بر اساس این بیانیه حدود هزار نفر از اعضای اتحادیه ˈتی.اس. اس. ایˈ در نظرسنجی انجام شده، از برگزاری اعتصاب حمایت کرده اند.

اروپام**345
کد N250518

وبگردی