آفتاب

موارد تحریمی آمریکا علیه روسیه مشخص شد

موارد تحریمی آمریکا علیه روسیه مشخص شد

یک مقام آمریکایی با اشاره به نشست امروز اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، اعلام کرد که واشنگتن نیز در نظر دارد در بخش فناوری محدودیت هایی را علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس اعلام معاون امنیتی کاخ سفید، آمریکا در تحریم های جدید محدودیت هایی را در بخش صادرات فناوری پیشرفته نظامی به روسیه اعمال می کند.

این اعلام در آستانه نشست دیپلمات های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه انجام می شود. رهبران گروه جی هفت روز شنبه از موافقت خود برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داده و اعلام کردند که روز دوشنبه اتحادیه اروپا لیست تحریم های جدید خود را علیه مسکو را اعلام می کند.

در همین رابطه "تونی بلینکن" معاون مشاور امنیتی کاخ سفید، در برنامه ای در شبکه سی‌ بی‌ اس، بدون ذکر جزئیات کامل و محول کردن آن به روز دوشنبه، گفت: تحریم ها برای تنبیه روسیه به دلیل همراهی نکردن آن کشور در کاهش تنش در اوکراین اعمال می شوند.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که حلقه نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و شرکت هایی که توسط این افراد اداره می شوند هدف تحریم ها قرار می گیرند. پیشتر نیز تحریم هایی علیه برخی افراد صاحب نفوذ نزدیک به رئیس جمهوری روسیه اعمال شده بود.

بلینکن گفت: آمریکا کسانی را که در حلقه نزدیک پوتین هستند، کسانی که بر اقتصاد روسیه تاثیری چشمگیر دارند هدف قرار داده است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید تحریم های آمریکا و متحدانش علیه مسکو اثر مهمی بر اقتصاد روسیه خواهد گذاشت. به گفته وی تحریم های قبلی نیز بر روسیه تاثیر گذاشته اند به‌ طوریکه بازارهای مالی روسیه در مقایسه با آغاز سال جاری (میلادی)، ۲۲ درصد کاهش داشته اند؛ ارزش روبل به پایین ترین میزان خود رسیده و سرمایه های خارج شده از روسیه به ۷۰ میلیارد دلار می رسد.

دلیل اعمال این تحریم ها تنش های ایجاد شده میان روسیه و غرب بر سر اوکراین است.

کد N250468

وبگردی