آفتاب

وزیر سابق اطلاعات: کسی حق معامله روی دستاوردهای هسته‌ای کشور و شنیدن حرف زور از غرب را ندارد

وزیر سابق اطلاعات: کسی حق معامله روی دستاوردهای هسته‌ای کشور و شنیدن حرف زور از غرب را ندارد

فارس نوشت:

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به خطوط قرمز نظام در زمینه مذاکرات هسته‌ای گفت: حرکت علمی کشور متوقف یا حتی کند نمی‌شود، توسعه و پیشرفت در علوم هسته‌ای ادامه دارد و کسی حق معامله روی دستاوردهای هسته‌ای کشور ندارد.

به نقل از خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ حیدر مصلحی در گردهمایی سیاسی پایوران ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام این استان با اشاره به آیات شریفه 51 تا 56 سوره مبارکه مائده، به تشریح معنا و مفهوم ولایتمداری پرداخت و گفت: ولایتمداری به معنای این نیست که 75میلیون نفر همگی همراه باشند؛ بلکه قلیل من عبادی الشکور...

مصلحی گفت: آیا هرآنچه حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیات خویش می‌فرمودند؛ به آن عمل می‌شد؟ پس جام زهر به چه دلیل بود؟

او ادامه داد: همانگونه که شعار توحیدی اسلام؛ «لااله‌الاالله»، اولش سلبی است، دو نوع ولایتمداری هم داریم که اولی سلبی و نفی‌ای است و دیگری ایجابی و اثباتی.

وزیر سابق اطلاعات گفت: در همه مباحث اسلام، اول سلب قرار گرفته، در مسایل اخلاقی نیز؛ تخلیه و تزکیه مقدم قرار داده شده است.

مصلحی، به مسئله نفاق در مسیر حرکت انسان‌ها اشاره کرد و با اشاره به سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، گفت: بنی‌اسرائیل، یعنی فرزندان بنده خدا، یعنی خداوند این قوم را فضیلت بر دیگر اقوام بخشید؛ اما همین قوم به خاطر دوری از ولایت نبی و پیامبر خداوند، بدترین غضب الهی را از آن خود کردند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، گفت: سامری و قارون از خواص حضرت موسی علیه‌السلام بودند؛ اما در مسیری حرکت کردند که در مقابل پیامبر الهی ایستادند.

او، علت بیان این نکات در قرآن کریم و پرداختن به سرنوشت اقوام را مطالعه و عبرت آموزی دانست و با اشاره به آیه شریفه «وَ مَن یرتَدَّ عن دینه...» گفت: مقوله نفاق، یک مسئله بسیار جدی است و باید مواظب چهره‌های منافق باشیم که به روند پیشرفت جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضربه نزنند.

مصلحی گفت: رویش و ریزش، طبیعت حرکت در مسیر ولایت است و زبیر که لقب سیف‌الاسلام یا سیف‌الدین را از پیامبر گرامی اسلام (ص) گرفته بود، تنها کسی بود که در دفاع از حضرت علی (ع) بعد از رحلت رسول اسلام، شمشیر کشید؛ اما همین فرد باز هم تنها کسی بود که سپاهی را در مقابل امیرالمؤمنین آماده کرد و آغاز گر جنگ جمل شد.

او، مشکلات آقازاده‌ها و خواص را مرتبط با پیروی از هوی و هوس و میل به کسب درهم و دینار دانست و گفت: در زمان فتنه 88 و سایر فتنه‌ها، کسانی که به میدان نیامدند و از ولایت دفاع نکردند، به این دلیل نبود که اطلاعات کافی نداشتند؛ بلکه گیرشان در هوی و هوس و درهم و دینار بود.

مصلحی، با اشاره به اینکه، ابداع کننده حزب الله خداوند است، گفت: حزب‌الله زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است و این آینده‌نگری و پیش‌گویی خداوند در قرآن کریم است.

او، در بخش دیگری از سخنان خود به خطوط قرمز نظام در زمینه مذاکرات هسته‌ای بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پرداخت و گفت: حرکت علمی، کشور متوقف یا حتی کند نخواهد شد، تحقیقات و توسعه و پیشرفت در زمینه علوم هسته‌ای ادامه خواهد داشت و کسی حق معامله روی دستاوردهای هسته‌ای کشور ندارد.

وزیر سابق اطلاعات، گفت: روابط آژانس و ایران باید متعارف باشد و هیچ حرف زوری از طرف‌های مذاکره کننده غربی، قابل قبول نیست.

او اتکا به قدرت و توان داخلی را راه برون‌رفت از مشکلات و تحریم‌های دشمنان دانست و با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر ولایت، گفت: پیشرفت‌های امروزه نظام، قابل مقایسه با 35 سال گذشته نیست و باید بدانید بخش عمده ای از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی کشور نیز بر زبان آورده نمی شود؛ زیرا دشمنان در صدد بهره‌برداری و ضربه زدن هستند.

مصلحی با یادآوری خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حضورشان در جمع رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری، گفت: فرزندان این خطه از کشورمان، در عملیات‌های بزرگ، حماسه‌های بزرگی آفریدند.

او، تحریم های زمان دفاع مقدس و حال حاضر را غیر قابل مقایسه دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مراقب تحریف های جنگ از سوی دشمنان باشید، چراهای بسیاری در دوران دفاع مقدس وجود دارد که قابل بررسی، تأمل و تحقیق هستند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، گفت: یادگاران دفاع مقدس باید خاطرات خود اعم از فتح یا عدم فتح‏ها را بیان کنند و متولیان این امر با جمع آوری این خاطرات، زمینه آگاه‌سازی نسل‌های آینده را فراهم آورند.

او، نسل جوان را نسلی پرسشگر دانست و گفت: تبیین زوایای گوناگون هشت سال دفاع مقدس و بیان واقعیت های آن دوران پرتلالو، و تشریح کاستی‌های آن دوران و بی مهری‌های بعضی افراد در حمایت و تأمین بودجه جنگ، می‌تواند نسل پرسشگر جوان را به خوبی اقناع کند که چرا با وجود رشادت‌های رزمندگان و حماسه‌آفرینی آن‌ها، پیشرفت‌های بی‌نظیر حاصل شده باز هم در سطح قابل انتظار آن دوران نیست.

 

23231

 

کد N250350

وبگردی