آفتاب

پیشتازی حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات مقدونیه

پیشتازی حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات مقدونیه

براساس نتایج مقدماتی اعلام شده، حزب حاکم محافظه‌کار مقدونیه سومین دور فعالیت خود را در راس امور این کشور تضمین کرده و در حال پیروزی در انتخابات‌های پارلمانی و ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیروزی براساس نتایج مقدماتی این دو انتخابات اعلام شد؛ نتایجی که مخالفان اعلام کردند آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات مقدونیه، با شمارش بیش از 63 درصد آرا، حزب VMRO – DPMNE نخست‌ وزیر مقدونیه با 43 درصد پیشتاز است و این در حالی است که حزب چپ میانه SDSM (حزب مخالف اصلی در مقدونیه) تاکنون 24 درصد آراء را به دست آورده است.

رئیس‌جمهوری فعلی مقدونیه نیز در برابر رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری پیشی گرفته است.

در همین حال نخست‌وزیر مقدونیه گفت: اینکه پیروزی بزرگ و عظیم و قاطعانه‌ای است. مردم آشکارا عزم و نیت خود را اعلام کردند.

نخست وزیر مقدونیه از سال 2006 زمانیکه در راس امور قرار گرفت، با حزب DUI در ائتلاف بوده است. حزب DUI نیز توانست 14 درصد آراء را کسب کنند.

از سوی دیگر زوران زائو رهبر حزب SDSM نخست وزیر مقدونیه و حزبش را به سوء استفاده از کل سیستم دولت متهم کرد. وی اتهام‌هایی از جمله خرید آراء را علیه حزب حاکم مطرح کرد. این رهبر مخالف خاطرنشان کرد که حزبش و ائتلاف مخالفان روند انتخابات این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند.

رهبر حزب مخالفان در مقدونیه گفت: متاسفم که رهبر حزب حاکم در راستای منافع شخصی خود تصمیم گرفته خواست مردم را نادیده بگیرد.

همچنین قرار است ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا نتایج تحقیقات خود را در مورد روند برگزاری این دو انتخابات در مقدونیه اواخر روز دوشنبه اعلام کنند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که اگر نتایج رسمی این انتخاب‌ها اعلام شود، مخالف قصد دارند چه تدابیری را برای اعلام اعتراض خود اتخاذ کنند. مقدونیه حدود دو میلیون نفر جمعیت همچنان یکی از فقیرترین کشورهای اروپاست که نرخ بیکاری در این کشور فراتر از 28 درصد رفته است.

انتهای پیام

کد N250243

وبگردی