آفتاب

حمله شبه نظامیان به خودروهای ناتو در پاکستان شش زخمی برجای گذاشت

حمله شبه نظامیان به خودروهای ناتو در پاکستان شش زخمی برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - حمله شبه نظامیان به خودروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ در شمال غرب پاکستان شش زخمی برجای گذاشت.

رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات امنیتی در مناطق قبایلی این کشور افزودند: شبه نظامیان با شلیک موشکهای ˈآر پی جی هفت ˈ و تیراندازی، سه خودروی تدارکاتی نیروهای ناتو را در جاده منطقه قبیله ای خیبر متصل به منطقه مرزی مشترک با افغانستان مورد هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند.

به گفته این مقامات، در این حمله شش نفر ازجمله یک راننده این خودروها بشدت زخمی و تیم های امدادی بلافاصله با حضور در محل حادثه این افراد را به مراکز درمانی منتقل کردند.

نیروهای امنیتی پاکستان با محاصره محل حادثه، عملیات جستجو را به منظور بازداشت عاملان حمله امروز به خودروهای تدارکاتی ناتو را آغاز کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، معمولا حمله به خودروهای ناتو از زمان بازگشایی مسیرهای زمینی پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان توسط شبه نظامیان تحریک طالبان صورت می گیرد.

حرکت خودروهای تدارکاتی ناتو به افغانستان از طریق پایانه مرزی ˈتورخمˈ در شمال غرب پاکستان پس از سه ماه توقف به علت اعتراض ها و تحصن هواداران حزب تحریک انصاف که حزب حاکم در ایالت خیبر پاکستان است، اسفند 92 مجددا از سرگرفته شد.

حامیان حزب ˈتحریک انصافˈ و حزب ˈجماعت اسلامیˈ که از احزاب ائتلافی دولت ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان است، به مدت 96 روز اجازه حرکت خودروهای ناتو را در اعتراض به تداوم حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان به سوی مرز تورخم در شمال غرب پاکستان برای ورود به خاک افغانستان ندادند.

پیشتر مسیر زمینی عبور این خودروها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در آذرماه 90 در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور مسدود شده بود.

دولت پاکستان در تاریخ 13تیر 1391 (سوم ژوئیه 2012 ) در پی عذرخواهی هیلاری کلینتون وزیر وقت امور خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی، اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان های ناتو کرد.

آساق**ا.ر**1095**1577
کد N250236

وبگردی