آفتاب
تحولات عراق/

آغاز رای گیری ویژه در مناطق مختلف/افشای توطئه قطر و عربستان برای کودتا در عراق

آغاز رای گیری ویژه در مناطق مختلف/افشای توطئه قطر و عربستان برای کودتا در عراق

منابع عربی از آغاز رای گیری از نیروهای نظامی و امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق از صبح امروز و حمله خمپاره ای به دو مرکز رأی گیری در الرمادی و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه سومریه نیوز از آغاز انتخابات پارلمانی عراق برای افراد خاص، از ساعت 7 صبح امروز(دوشنبه) در این کشور خبر داد.

در این مرحله از انتخابات، نیروهای امنیتی، مهاجران قانونی، بیماران بستری در بیمارستانها و زندانیان در زندانهای عراق رأیهای خود را به داخل صندوقهای رآی می اندازند.

در همین راستا،به ترتیب  534، 35،27 و 10 مرکز برای رای گیری از نیروهای امنیتی، مهاجران قانونی، زندانیان و بیماران بستری در بیمارستانها در نظر گرفته شده است.

در همین راستا منابع امنیتی از حمله خمپاره ای افرادمسلح به یکی از مراکز رأی گیری در شرق الرمادی اندکی پس از آغاز رأی گیری از افراد خاص خبر دادند.تاکنون گزارشی از تلفات انسانی و مادی این حادثه مخابره نشده است.

همچنین حمله تروریستی دیگری به یک مرکز انتخاباتی دیگر در  شرق الرمادی، 6 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

منابع محلی همچنین از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در استان الانبار، کربلا و استانهای دیگر عراق همزمان با آغاز رأی گیری از افرادی که شرایط ویژه دارند، خبر دادند.

خبرگزاری عین العراق نیوز نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد: فرماندهی عملیات نینوی از ساعت 12 امشب (دوشنبه) طرح محدودیت آمد و شد را اجرا خواهد کرد.

از سوی دیگر "حسن السنید" رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق و یکی از رهبران حزب الدعوه که ریاست آن را "نوری المالکی" نخست وزیر کنونی عراق بر عهده دارد در گفتگو با شبکه العراقیه عراق اظهار داشت: شانس ائتلاف "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی در انتخابات آتی بیشتر از گذشته است و این مسئله همه را غافلگیر خواهد کرد.

وی همچنین از تصمیم نامزدی مجدد مالکی برای تصدی پست نخست وزیری برای بار سوم خبر داد.

خبر دیگر این که "اسماء موسوی" نماینده مستقل در ائتلاف ملی و عضو سابق جریان صدر عراق در پارلمان این کشور از وجود توطئه ای به رهبری عربستان و قطر و با مشارکت برخی از طرفهای داخلی  به منظور براندازی دولت نوری المالکی و نشاندن یک شخصیت ضعیف بر مسند نخست وزیری برای تسهیل در روند انجام یک کودتا علیه دولت پرده برداشت.

از سوی دیگر کمیته عالی مستقل انتخابات با انتشار گزارشی اعلام کرد که در جریان رای گیری از شهروندان عراقی مقیم کشورهای اروپایی و عربی و استرالیا تا کنون حدود 60 هزار عراقی در انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت کرده اند.

شایان ذکر است انتخابات پارلمانی عراق بزرگترین واقعه این کشور در دوره اخیر محسوب می شود و به صورت رسمی در چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
 

کد N250189

وبگردی