آفتاب

گزارش معاریو از کاهش سطح آمادگی ارتش اسرائیل در برابر حزب‌الله لبنان

گزارش معاریو از کاهش سطح آمادگی ارتش اسرائیل در برابر حزب‌الله لبنان

روزنامه معاریو با انجام تحقیقات میدانی نوشت که سطح آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی پایین آمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه عبری زبان تحقیقات میدانی را پیرامون کاهش سطح آمادگی ارتش رژیم صهیونیسی و عدم آمادگی این رژیم برای جنگ آتی با حزب الله لبنان منتشر کرد.

در این بررسی با افسران عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی مصاحبه شده است که آنها نسبت به کمبود تجهیزات، مهمات، وجود موانع و مشکلات بسیاری در تجهیزاتی که باید در هنگام جنگ استفاده کنند، اظهار نگرانی کردند.

تعدادی از افسران از جمله افرادی که فرماندهی تیپ‌های نظامی در ارتش را برعهده دارند، به کاهش سطح شایستگی و کمبودها در هنگام آموزش‌ها اشاره کرده و هشدار دادند که احتمال دارد ارتش به وضعیتی برگردد که قبل از جنگ دوم لبنان در سال 2006 در آن به سر می‌برد.

در همین راستا سربازانی که فعالیت آن‌ها در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی بود، اظهار کردند: تجهیزاتی که در گشت‌زنی‌های مرزی از آن‌ها استفاده می‌شود همان تجهیزاتی است که قبل از جنگ با لبنان در سال 2006 استفاده می‌شد و این تجهیزات از نوع خودروهای غیرزرهی هامر است که سامانه تسلیحات یا پارازیت انداز ندارند.

سربازان همچنین اظهار کردند که مقامات عالی رتبه دستور دادند تا در استفاده از تانک‌ها صرفه جویی شود و این احساس در میان آن‌ها به وجود آمده است که ارتش در هزینه‌هایی صرفه جویی می‌کند که می‌تواند زندگی آن‌ها را نجات دهد.

سربازان اسرائیلی خاطرنشان کردند: ما به وضعیت‌مان در سال 2006 و حتی بدتر از آن برمی‌گردیم. آن‌ها به ما می‌گویند که پول ندارند و بدین ترتیب نمی‌توان کاری انجام داد.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات میدانی خود را در خصوص عملیات اخیر در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان و سوریه پایان داد و براساس این تحقیقات نشان داده شده است بمب‌هایی که در بلندی‌های جولان و مزارع شبعا کار گذاشته شده بسیار پیشرفته و با کیفیت هستند.

انتهای پیام

کد N250168

وبگردی