آفتاب
روانچی در گفتگو با مهر:

موضوعات دو جانبه و بین المللی در دستور کار مذاکره با سایمون گس

موضوعات دو جانبه و بین المللی در دستور کار مذاکره با سایمون گس

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سفر سایمون گس به ایران درباره همه موضوعات دو جانبه و مسائل بین المللی بحث خواهد شد .

مجید تخت روانچی ، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفر سایمون گس همتای انگلیسی خود به ایران و در پاسخ به این سئوال که این سفر در راستای مذاکرات ایران و 1+5 صورت گرفته است و یا مربوط به مسائل روابط دوجانبه ایران و انگلیس است ، گفت:  در سفر سایمون گس به ایران درباره همه موضوعات دو جانبه و مسائل بین المللی بحث خواهد شد .

بر اساس این گزارش روز گذشته  یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه از سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان در روز دوشنبه به تهران خبر داد.

سایمون گس ، نماینده انگلیس در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است .

از سوی دیگر نیز روابط ایران و انگلیس در پی اعتراض برخی دانشجویان در جریان شهادت شهید شهریاری و تصویب مجلس قطع شد . در پی روی کار آمدن دولت یازدهم و ملاقات وزرای امور خارجه ایران و انگلیس بازگشایی سفارت خانه و از سرگیری روابط در دستور کار قرار گرفت.

ایران و انگلیس با معرفی کاردار غیر مقیم در طول چند ماه گذشته روابط دو جانبه دو کشور را به جلو برده اند .

محمدحسن حبیب الله زاده، کاردار غیر مقیم جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت روابط ایران و انگلیس گفت: یکی از مهم ترین مسائل مذاکرات اخیر بین دو کشور معطوف به پایان بخشیدن به وضعیت حفاظت منافع بین دو کشور بود که برای از سرگیری روابط مستقیم یک امر ضروری محسوب می شود.

حبیب الله زاده تاکید کرد یکی از نکات ضروری دیگر که در مذاکرات مورد توجه قرار داشت و خوشبختانه در خصوص آن توافق صورت پذیرفت از سرگیری فعالیت کامل بخش کنسولی سفارت ایران در لندن بود. وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت چند صد هزار نفری ایرانی ها که در کشور انگلیس زندگی می کنند، ارائه سرویس های کنسولی به هموطنان مقیم که بدلیل تعطیلی سفارت با مشکلاتی روبرو بودند امری ضروری بشمار رفته و از اولویت های ما در این مرحله قلمداد می شد.

کاردار کشورمان در انگلیس با اشاره به این که در گذشته برخی خدمات محدود کنسولی در چهارچوب دفتر حفاظت منافع به ایرانیان مقیم انگلیس ارائه می شد، گفت: از ابتدای اسفند ماه  بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس بصورت کامل بازگشایی و کلیه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه می شود.

کد N250107

وبگردی