آفتاب

درخواست رئیس سازمان اوقاف از مدیران ستادی برای ارائه گزارش منصفانه

درخواست رئیس سازمان اوقاف از مدیران ستادی برای ارائه گزارش منصفانه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «ستاد مرکزی این سازمان وظیفه برنامه‌ریزی و ابلاغ، هدایت و راهبری و نظارت و ارزیابی سالانه برنامه‌ها را دارد» گفت: این ستاد بجز برخی برنامه‌های خاص وظیفه اجرایی ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «ستاد مرکزی این سازمان وظیفه برنامه‌ریزی و ابلاغ، هدایت و راهبری و نظارت و ارزیابی سالانه برنامه‌ها را دارد» گفت: این ستاد بجز برخی برنامه‌های خاص وظیفه اجرایی ندارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در جلسه توجیهی بازرسی از برنامه‌های سال 1392 ستاد سازمان اوقاف با بیان این‌که «مدیران کل استان‌های خراسان رضوی، تهران، البرز و قم به عنوان روسای هیات‌های بازرسی از ستاد سازمان انتخاب شده‌اند» اظهار کرد: اعضای هریک از این هیأت‌ها از استان‌های مختلف و از کارشناسان مربوط به هریک از حوزه‌های کاری انتخاب شده‌اند و برای دومین سال است که بازرسی از برنامه‌های ستادی سازمان توسط بازرسین استانی انجام می‌شود.

وی با توصیه به معاونان و مدیران کل ستادی سازمان، مبنی بر همکاری و ارائه گزارش‌های همه جانبه و منصفانه به هیات بازرسی تصریح کرد: در قالب برنامه‌های پیش بینی شده برای سال 1392، گزارش‌های خود را به بازرسین ارائه کنید و از پراکنده‌گویی با توجه به حجم بالای کاری در ستاد سازمان، پرهیز کنید.

محمدی با اشاره به این‌که «نمره ارزیابی ستاد نباید پایین‌تر از 85 و در استان‌ها نباید کمتر از 80 باشد» افزود: در صورت کسب نمره کمتر از این حد، تشویق صورت نخواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «این بازرسی‌ها از دفتر ریاست تا تمام معاونت‌ها و ادارات کل ستادی صورت می‌گیرد» گفت: بازرسی از ستاد باید متناسب با شأن آن باشد زیرا ستاد وظیفه برنامه‌ریزی، ابلاغ برنامه‌ها، هدایت و راهبری، نظارت و ارزیابی را برعهده دارد و با این نگاه باید بازرسی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که «برخی از بخش‌های ستاد شأن اجرایی دارند» تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از جمله برنامه‌های اجرایی ستاد سازمان اوقاف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «شناسایی موارد خروج از برنامه و ورود به کارهای اجرایی و تصدی‌گری امور، از جمله وظایف بازرسی از ستاد است» تاکید کرد: نتایج این بازرسی‌ها باید در تقویت نقاط قوت و رفع نقایص جهت حرکت روبه جلو و دست یابی به کمال در این سازمان نقش آفرین باشد.

وی با بیان این‌که «ایجاد هماهنگی، همدلی، وفاق و وحدت رویه در تمامی بخش‌های زیرمجموعه استانی و شهرستانی از وظایف ستاد است» ادامه داد: هر مدیری در مجموعه خود و زیرمجموعه‌های استانی باید این وحدت رویه را ایجاد کند و در بازرسی‌ها باید این مهم بررسی شود زیرا هر قدر مجموعه ستاد، هماهنگ و متحد حرکت کند، آثارش دیده می‌شود و هرقدر ناهماهنگ عمل شود، آثاری سوء به همراه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به این‌که «برنامه سال 92 ، نقشه راه و قراردادی میان ستاد و استان‌ها برای اجرای برنامه‌ها بود» افزود: برای اجرای این برنامه‌ها، موانع و مشکلاتی در هریک از استان‌ها وجود داشت که ستاد سازمان وظیفه هدایت و راهبری برای حل این مشکلات را برعهده داشت و به همین منظور تحت عنوان نشست‌های «حل مشکلات استان‌ها» به 14 استان، سفر داشتیم که بازرسان باید روند این مورد را نیز بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «تمام بخش‌ها و ادارات زیرمجموعه ستاد باید بازرسی شود» تصریح کرد: انتظار داریم در کنار پیشنهاد برای ارائه تشویق به بخش‌ها، برای ارائه تذکر نیز در صورت وجود نقایص، منصفانه پیشنهاد داده شود.

انتهای پیام

کد N250089

وبگردی