آفتاب

ادعای یک مقام آمریکایی در مورد ظرفیت موشک‌های بالستیک ایران

ادعای یک مقام آمریکایی در مورد ظرفیت موشک‌های بالستیک ایران

یک مقام ارشد آمریکایی ضمن ابراز امیدواری در خصوص دستیابی ایران و گروه 1+5 به یک توافق نهایی مدعی شد که فعالیت‌های موشکی ایران هنوز تهدیدی است علیه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک روز دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاست های دفاعی در حاشیه کنفرانس در خصوص فعالیت‌های موشکی و دفاع در ابوظبی، گفت: ما در این خصوص که برای مساله هسته‌ای ایران به یک راه‌حل موفقیت‌آمیز دست پیدا خواهیم کرد امیدوار هستیم اما نگرانی‌ها در مورد ادامه گسترش ظرفیت موشک بالستیک ایران هنوز وجود دارد.

وی در اظهاراتی خصمانه گفت که تا زمانی که ایران به توسعه موشک‌های بالستیک خود که می‌تواند آمریکا و دوستان و هم‌پیمانان ما را در منطقه تهدید کند ادامه می‌دهد ما و شرکای خود در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای حوزه خلیج(فارس) تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با این تهدیدات مبارزه کنیم.

این مقام آمریکایی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه 1+5 در خصوص اختلافات بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به یک توافق جامع نهایی دست پیدا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، آمریکا و هم‌پیمانانش همواره مدعی‌ شد‌ه‌اند که ایران برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای و پیشرفت در این زمینه خواستار دستیابی به کلاهک هسته‌ای است. این در حالی است که ایران تاکید دارد فعالیت هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز و در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و دستیابی به بمب اتم در فعالیت‌های این کشور هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

کد N250063

وبگردی