آفتاب

سردار سلامی: اقتدار علمی، راه قدرتمند شدن کشور است

سردار سلامی: اقتدار علمی، راه قدرتمند شدن کشور است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "دشمن نبرد فیزیکی و ترور دانشمندان هسته‌ای را برای کنترل پیشرفت علمی کشور به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده است"، گفت: اگر ما در این مسیر ما مقاومت نکنیم، دشمن به دنبال مهار ما در علوم هوا فضا و بیوتکنولوژی هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار حسین سلامی در سخنرانی خود در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه، با بیان اینکه "کشورهایی که استعدادهای ایجاد یک تمدن را دارند، یک نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خود هستند"، افزود: به همین دلیل وقتی آثار چنین پدیده‌هایی در عالم آشکار می‌شود، قدرت‌های موجود برای دفاع از حریم نفوذ خود و حفاظت از نظم موجود یک نبرد جدی و چند بعدی و همه‌جانبه را آغاز می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: کشورهایی که دارای ظرفیت ساخت تمدن هستند، قادرند نظم موجود را به چالش بکشند و پیام‌آور نظم نوین هستند و می‌توانند مدل‌های توزیع قدرت در جهان را به هم بریزند و میدان تنفس قدرت‌ها را محدود و مسدود کنند. ایران اکنون دارای چنین ظریفتی است و جهان، ایران را به عنوان یک منظومه تمدنی می‌شناسد. ایران بالقوه امروز می‌تواند مولد تمدن جدید باشد. انقلاب اسلامی نیز نقطه عزیمت این آرمان دست‌یافتنی است. هنر بزرگ انقلاب ما این بود که قدرت تفکر استراتژیک را به عرصه تولید نقشه جامع،‌ پیشرفت و توسعه کشور بازگرداند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه "غرب همواره نقش ایران را نقشی عملیاتی توصیف کرده است"، خاطرنشان کرد: در دکترین ستون دوگانه نیکسون قرار بود ایران و عربستان جهان اسلام را کنترل کنند. غرب همچنین رشد علمی و اقتصادی کشور ما را کنترل می‌کرد. اکنون این غرب ما را تحریم می‌کند تا ما نتوانیم در زمینه اقتصادی رشد کنیم و اگر ما مثل کره جنوبی و ترکیه کشوری ملی و نه منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم، آنها شاید کاری به ما نداشتند.

سلامی اضافه کرد: البته غرب اجازه ورود به این کشورها را نیز به برخی از حوزه‌ها نمی‌دهد اما ایران صاحب تاریخ‌، آرزوهای بزرگ و مکتب سعادت‌بخش اسلام است و به همین دلیل در طبیعت زندگی فرهنگی،‌ سیاسی، اجتماعی و علمی ما عشق به پیشرفت یک عنصر بسیار دقیق و قوی است. ما آموخته‌ایم که اگر از چالش نترسیم و ثبات قدم و عزم ملی داشته باشیم و از الگوی مدیریت جهادی استفاده کنیم، موفق می‌شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "آرمان بزرگ ما احیای انسان و بشر است"، تصریح کرد: دین،‌ علم را تقویت می‌کند بویژه مکتب اسلام و مسیحیت در پیشرفت علمی بسیار تکیه دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه "ما برای پیشرفت باید بر مبانی دینی تکیه کنیم و باور کنیم می‌توانیم به همه‌چیز دست یابیم"، اظهار کرد: راه قدرتمند شدن ما، دستیابی به اقتدار علمی است. ما هرگاه در تولید علم مستقل شدیم، به استقلال حقیقی می‌رسیم. هر ملتی آنقدر بزرگ است که ذهنش بزرگ باشد.

انتهای پیام

کد N249988

وبگردی