آفتاب

شروط ساف برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی/عباس: ماه‌های سختی در پیش داریم

شروط ساف برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی/عباس: ماه‌های سختی در پیش داریم

در حالی که اعضای سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نشست اخیر خود اعلام کردند که تنها با شروطی حاضر به از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی هستند، محمود عباس تصریح کرد که ماه‌های سختی به لحاظ سیاسی و مالی در انتظار فلسطینی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که در نشست‌های اخیر شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، در خصوص مسائل مهمی از جمله انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین و امکان تبدیل آن به یک کشور، مذاکرات صلح خاورمیانه، برگزاری انتخابات، مساله مشکلات امنیتی با رژیم صهیونیستی و سازش ملی بحث و گفت‌وگو شد.

اعضای شورای مرکزی ساف در این نشست‌ها خواهان توقف نهایی مذاکرات با رژیم صهیونیستی و هماهنگی امنیتی با رژیم اسرائیل و پیوستن رسمی به پیمان‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی شدند.

اعضای این شورا همچنین خواهان احیای نقش سازمان مرکزی ساف، برگزاری انتخاب، تحریم رژیم صهیونیستی، راه‌های برداشتن محاصره غزه و مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی شدند.

از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین از حاضران در این نشست خواست منتظر ماه‌های دشوار به لحاظ سیاسی و اقتصادی باشند.

وی در نشستی پشت درهای بسته گفت: به رغم تحریم‌های سیاسی و اقتصادی پیش‌بینی شده در دوره‌ آتی، ما اقدامات لازم را برای تشکیل دولت تکنوکرات و برگزاری انتخابات اتخاذ خواهیم کرد.

همچنین براساس بیانیه صادر شده از سوی شورای مرکزی ساف، عباس اعلام کرده که تنها با شروطی حاضر به از سرگیری مذاکرات با اسرائیل است و این شروط عبارتند از توقف شهرک سازی‌ها، آزادسازی سری چهارم اسیران فلسطینی و تعیین مرزهای کشور آتی فلسطین.

اعضای جنبش ساف ضمن مخالفت با تهدیدهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تنها زمانی که این رژیم اسیران فلسطینی را آزاد کرده و کشور آتی فلسطین را به رسمیت بشناسد، مذاکرات را از سر می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N249963

وبگردی