آفتاب
جان کری :

اسرائیل در آستانه تبدیل شدن به یک رژیم آپارتاید است

اسرائیل در آستانه تبدیل شدن به یک رژیم آپارتاید است

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی هر چه سریعتر با طرف فلسطینی به توافق نرسد به یک رژیم آپارتاید تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی بیست، "جان کری" با بیان این مطلب در ادامه گفت : اگر راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل برای حل منازعات میان تل آویو و فلسطینیان به نتیجه نرسیده و از بین برود این خطر برای اسرائیل وجود دارد که تبدیل به یک رژیم آپارتاید شود.

به نوشته دیلی بیست، تا کنون شمار اندکی از مقامات آمریکایی از لفظ آپارتاید برای اسرائیل استفاده کرده اند اما این اظهارات جان کری نشان می دهد که اقدامات تل آویو درباره مذاکرات سازش موجب ناراحتی واشنگتن شده است.

این وضعیت در حالی است که پس از توافق فتح و حماس، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند این توافق سبب توقف مذاکرات سازش می شود.

در همین رابطه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این توافق  اعلام کرد که "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان باید میان سازش با تل آویو یا آشتی با جنبش حماس یک گزینه را انتخاب کند.

وی ابراز امیدواری کرد که ابومازن در نهایت گزینه سازش با رژیم صهیونیستی را انتخاب خواهد کرد، اما تاکنون این مسئله محقق نشده است.

نتانیاهو درباره مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: ما تلاش می کنیم مذاکره با فلسطینی را از سر بگیریم و هر بار ابومازن شروط جدیدی را مطرح می کند که ما نمی توانیم آن را بپذیریم.

 

کد N249560

وبگردی