آفتاب

حمایت آمریکا از مذاکرات صلح پاکستان با طالبان این کشور

حمایت آمریکا از مذاکرات صلح پاکستان با طالبان این کشور

فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان از اعلام حمایت واشنگتن برای مذاکرات صلح دولت اسلام آباد با شبه نظامیان طالبان در این کشور به منظور پیشبرد اهداف صلح و پایان بخشیدن به خشونت‌ها در پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جیمز دابینز، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان که با رهبران ارشد پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود، اعلام کرد: از سیاست نواز شریف نخست وزیر پاکستان در برگزاری مذاکرات با طالبان این کشور حمایت می‌کند.

وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون پاکستان گفت: ما از اقدامات دولت اسلام آباد در برقراری قوانین در کشور برای از میان برداشتن خشونت افراط گرایی که نه تنها برای پاکستان تهدید محسوب می‌شود بلکه برای جوامع همسایه و نواحی اطراف نیز خطرناک است، حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: رهبران دولت اسلام آباد سیاستی را در پیش گرفته‌اند که در اصل واکنشی سخت به اقدامات شبه نظامی‌گرایانه طالبان است و این در صورتی است که این شبه نظامیان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

این فرستاده ویژه علاوه بر دیدار با نخست وزیر پاکستان با راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان و تنی چند از وزرای اصلی دولت اسلام آباد دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه میان واشنگتن و پاکستان در حوزه‌های مختلف و همچنین صلح در افغانستان گفت‌وگو کرد.

فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان درباره روابط پاکستان با افغانستان اعلام کرد که این روابط در دوران نخست وزیری نواز شریف بهبود یافته است.

وی افزود: البته برخی از اظهارنظرها از جانب حامد کرزای،‌ رئیس جمهوری افغانستان باعث افزایش تنش‌ها میان اسلام آباد و کابل شده است.

وی همچنین بر اهمیت نقش اسلام آباد در برقراری پروسه صلح میان افغانستان و طالبان تاکید کرد و افزود: ایالات متحده مطمئن است که طالبان پس از تشکیل دولت جدید کابل سیاست‌های خود را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N249510

وبگردی