آفتاب

برخی شهروندان عراقی مقیم خوزستان:عراقی ها با شرکت در انتخابات خروج بیگانگان را خواستارند

برخی شهروندان عراقی مقیم خوزستان:عراقی ها با شرکت در انتخابات خروج بیگانگان را خواستارند

دزفول- ایرنا-تعدادی از شهروندان عراقی مقیم خوزستان حضور در انتخابات را پاسخی منفی به حضور بیگانگان در این کشور دانسته و اظهار داشتند:پیام مردم عراق از شرکت در انتخابات، خروج بیگانگان از کشورشان است.

ˈندا ناجی کریمˈ از اهالی بغداد در محل حوزه شماره 801002 در سالن یادگار امام شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم عراق در انتخابات مجلس این کشور شرکت می کنند تا به حضور بیگانگان در این کشور خاتمه دهند.

وی افزود:از اینکه در انتخابات مجلس عراق شرکت می کنم بسیار خوشحال هستم، زیرا این مشارکت گامی در راستای پیشرفت عراق بوده و اعتراض به حضور بیگانگان در این کشور اسلامی است.

ˈرعد جاسم جابرˈ از دیگر اهالی بغداد نیز گفت: چندسالی است که در کشور عراق تغییرات صورت نگرفته؛ امیدواریم بااین انتخابات شاهد تغییرات اساسی در کشور عراق باشیم و نمایندگان مجلس عراق نیز به وعده خود عمل کنند.

ˈسید علی موسویˈ از اهالی شهرستان عماره نیز بیان داشت: مردم عراق برای تعیین سرنوشت کشور خود در انتخابات مجلس شرکت می کنند، و حضور در این انتخابات دفاع از میهن ، دین و ناموس است.

ˈسعدهاشم کاظمˈ از اهالی نجف اشرف نیز گفت:مردم عراق وظیفه دارند در این انتخابات شرکت، و افراد اصلح ،صادق وپاک را انتخاب کنند تا شاهد تغییر در کشور عراق به نفع مردم باشیم.

ˈجمیله حسین رعدˈ دیگر شهروند عراقی نیز اظهار کرد: حضور در این انتخابات یک وظیفه شرعی است، همانطور که مرجع ما آیت ا... سیستانی فرمودند، باید افرادی راهی مجلس عراق شوند که به درد مردم این کشور زخم خورده از حضور بیگانگان، رسیدگی کنند.

وی حضور در انتخابات را پیروزی مردم عراق ضد بیگانگان و تروریست ها دانست.

ˈجاسم کرکوکˈ از عراقی های ساکن شهرستان شوش نیز گفت:حضور در انتخابات پارلمانی عراق یک تکلیف است، و مطئنم مردم عراق با حضور حداکثری خود پاسخ محکمی به آمریکاخواهند داد.

ˈعصام علی رافدˈ از اهالی تکریت نیز از شرکت کنندگان در انتخابات مجلس عراق خواست در انتخاب نامزدها به سابقه آنها توجه داشته باشند.

انتخابات مجلس عراق از ساعت 9 صبح یک شنبه در دو حوزه انتخابیه شهرستان شوش آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

حدود هشت هزار و 700 نفر اتباع عراقی در خوزستان بسر می برند که بیش از چهار هزار و 470 نفر از آنان واجد شرکت در انتخابات پارلمانی عراق هستند.

با توجه به تمرکز جمعیتی اتباع عراقی در دو حوزه اهواز و شوش، انتخابات مجلس عراق در سه حوزه انتخاباتی اهواز و دو شعبه در شوش برگزار می شود.

انتخابات مجلس عراق همزمان در 10 استان خوزستان ، تهران ، اصفهان ، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان ، آذربایجان غربی ، یزد ، قم و خراسان رضوی آغاز شده است.

این انتخابات در 14 کشور به طور همزمان برگزار می شود.

مردم عراق در این انتخابات برای انتخاب 328 نماینده مجلس به پای صندوق های اخذ رای می روند.

این انتخابات در کشور عراق دهم اردیبهشت مصادف با سی آوریل برگزار می شود.ک/4

7280/648/640
کد N249483

وبگردی