آفتاب

روزنامه ایران در یک نگاه

روزنامه ایران در یک نگاه

تهران- ایرنا- روزنامه ایران در شماره روز دوشنبه تیتر نخست خود را به ˈقفل شورای سلامت پس‏ از3 سال‏ گشوده شدˈ اختصاص داد.

در این خبر آمده است: شورای عالی سلامت و غذا با ریاست عالی ترین مقام اجرایی کشور تشکیل جلسه داد. در نخستین جلسه این شورا در دولت یازدهم، سیاست هایی در زمینه تغذیه سالم و جلوگیری از مخاطرات ناشی از سموم زراعی در تغذیه و محیط زیست در سلامت شهروندان تصویب شد.

این شورا باید با برنامه ریزی صحیح، جامعه را نسبت به کاهش مصرف مواد غذایی خطرزا نظیر روغن های ترانس و اشباع شده و افزایش مصرف شیر و لبنیات ترغیب کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست به پیشینه شورای عالی سلامت و غذا اشاره کرد و گفت: «تأمین سلامت و امنیت غذایی، جزو اولویت های دولت تدبیر و امید است و این امر نیازمند همکاری همه اجزای نظام و رسانه هاست».

در این جلسه مقرر شد دولت از محل منابع قانونی و درآمدی ناشی از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها، به تولیدکنندگان محصولات لبنی، یارانه اختصاص دهد تا قیمت این محصولات کنترل شود.

ˈسینما گره طناب‏های اعدام را می‏گشایدˈ تیتر دوم این روزنامه است که به تلاش هنرمندان برای بخشش اولیای دم از خطای گناهکاران رفته پای چوبه دار اختصاص دارد.

در ادامه این خبر می خوانیم: این روزها اخبار بخشش اولیای دم از خطای گناهکاران زیاد شنیده می شود، اتفاقی که روحیه رأفت اسلامی و اخلاق ایرانی را به نمایش عمومی می گذارد. از سوی دیگر بسیاری از چهره های شناخته شده هنری و اجتماعی در تکاپوی ترویج روحیه بخشش و بازگشت زندانیان به زندگی، تلاش های زیادی از خود نشان داده اند.

در آخرین اقدام اهالی فرهنگ و هنر، عوامل فیلم سینمایی «طبقه حساس» گردهم آمدند تا به واسطه برگزاری اکران خیریه آخرین فیلم کمال تبریزی هزینه دیه سه جوان محکوم به اعدام را جمع آوری کنند. در این مراسم نهایتاً 700 میلیون تومان جمع شد که در نوع خود اتفاق با ارزشی است.

ˈبرخی برای کوبیدن دولت دست به هرکاری می زنندˈ، خبر سوم برجسته شده در صفحه نخست روزنامه است که به اظهارات رییس مجلس درباره تلاش برخی مخدوش کردن تاریخ و نسبت دادن اخبار دروغ به رییس جمهوری، اختصاص دارد.

این روزنامه مهمترین بخش سخنان رئیس مجلس را برگزید و به نقل از لاریجانی نوشت: حاصل دعواهای سیاسی چیزی نیست جز متفرق کردن ذهن ها به سمت و سویی دیگر. فیلم «من روحانی هستم» دروغی بزرگ به تاریخ است. برخی ها فکر می کنند با تهیه این سی دی انتقام گرفته اند اما این کارها برای مردم نان و آب نمی شود. درست است که آزادی بیان است اما قرار نیست هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم. برخی ها مشی مارکسیستی دارند و این مردانگی نیست که برای رسیدن به اهدافمان از هر حربه ای استفاده کنیم. منتقدان دولت در مجلس نیز باید حرف خود را بزنند اما آراستگی و متانت را فراموش نکنند.

ˈخودرو نخرید تا بازار آرام شودˈ خبر مهم اقتصادی این روزنامه است که به نقل از یک کارشناس نوشته، بازار خودرو حباب گونه افزایش پیدا کرده است و هر فردی که خودرو خریداری کند، قطعاً در آینده ای نزدیک متضرر خواهد شد.

ˈگزارشی ازحضور فرمانداران زن در شهرهای مرزیˈ عنوان گزارش خبری سیاسی این روزنامه است. در بخشی از این مطلب آمده است: «حمیرا ریگی»، «مرجان ناز قلیچی» و «مریم شادیوند» فرمانداران جدید شهرستان های قصرقند، ترکمن و دره شهر هستند که طلسم حضور زنان در فرمانداری را شکستند و در این میان، سیستان و بلوچستان در صدر قرار دارد.

انتصاب دومین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت. روز گذشته «معصومه پرندوار» به عنوان فرماندار شهرستان «هامون» معرفی شد تا چهارمین زنی باشد که در دو هفته گذشته از دولت تدبیر و امید «حکم فرمانداری» می گیرد.

ˈگزارش «ایران» از تلف شدن ماهیان در سد فشافویهˈ، ˈاختلاف نظر کارشناسان درباره مرگ ماهی هاˈ، نرخ سود تسهیلات بانکی در آینده نزدیک کاهش می یابدˈ، ˈقیمت آهن و فولاد کیلویی 40 تومان گران شدˈ، ˈامکان خرید و فروش دلار، ارز، سکه، فیش حج در بورسˈ، ˈرد پای کویت در تسلیح تروریست های سوریهˈ و ˈگروگانگیری، تاکتیک جدید جدایی طلبان اوکراینیˈ از دیگر تیترهای اخبار برجسته شده این روزنامه است.

شبد**2023
کد N249453

وبگردی